شناسهٔ خبر: 67326537 - سرویس فیلم
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

گفت‌وگوی ایکنا با آیت‌الله سند بحرانی/ ۱

فیلم | انتصاب جانشینی امیرالمؤمنین(ع) تدریجی بود

آیت‌الله محمد سند، مرجع شیعی و مدرس حوزه علمیه نجف می‌گوید: منصوب کردن امیرالمؤمنین(ع) به عنوان امام و جانشین به شکل تدریج در بیان بوده است و در غدیر خم این انتصاب اعلام شد.

صاحب‌خبر -

آیت‌الله شیخ محمد سند بحرانی، مرجع شیعی و مدرس حوزه علمیه نجف در گفت‌وگو با ایکنا که به مناسبت عید سعید غدیر انجام شد، درباره منصوب شدن امیرالمؤمنین(ع) به عنوان جانشین پیامبراکرم(ص) گفت: حادثه غدیر خم در حقیقت همان‌طور که امام هادی(ع) در زیارت غدیر بیان کرده‌اند، منصوب کردن امیرالمؤمنین(ع) به عنوان وزیر، خلیفه پیامبر، وارث و وصی نبی(ص) بوده است. اما این منصوب کردن الهی تنها در آخر عمر پیامبر(ص) و چندین ماه پیش از رحلت ایشان یعنی در واقعه غدیرخم صورت نگرفته است. بلکه این انتصاب در حقیقت به حسب امور بشری در «یوم‌الدار» و بلکه پیش از یوم‌الدار صورت گرفته است...

منصوب کردن امیرالمؤمنین(ع) به عنوان امام و جانشین به شکل تدریج در بیان بوده است و در غدیر خم این انتصاب اعلام شد. بیان آن در غدیر به دلیل تدریج در بیان و نه تدریج در منصوب کردن و قرار دادن از جانب خداوند بوده و این امر از اوایل مبعوث شدن پیامبر(ص) صورت گرفته و این نکته بسیار مهم است که باید به آن توجه داشت.

انتهای پیام

نظر شما