شناسهٔ خبر: 67326277 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پیشی گرفتن بیماری دیابت نوع دو در بین کودکان

دبیر انجمن کودکان ایران گفت: بیماری دیابت نوع دو در بین کودکان ایران از نوع یک پیشی گرفته است.

صاحب‌خبر -

محمد زنوزی راد متخصص کودکان و دبیر انجمن کودکان ایران در همایش سالیانه انجمن کودکان گفت: بعد از پیروزی انقلاب شبکه‌های بهداشتی گسترش خوبی پیدا کرده است و شاخص‌های بهداشتی ایران ارتقا پیدا کرده است.  

وی افزود: واکسن پنوموکوک قوی‌ترین ویروس‌های بیمارستانی را پوشش داده و از مرگ و میر کودکان پیشگیری می‌کند.  

زنوزی راد ادامه داد: به جای خرید دستگاه ام آر آی با مبلغ حداقل ۶۰ میلیارد تومان باید در زمینه تغذیه با شیر مادر از بروز بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری می‌شود.

دبیر انجمن کودکان ایران تاکید کرد: چاقی و دیابت با همدیگر مرتبط هستند. معتقدم که باید دهکده سلامت در ایران راه اندازی شود. در ایران دیابت نوع دو در کودکان از نوع یک پیشی گرفته است؛ چاقی سبب توسعه جامعه نخواهد بود‌.

زنوزی راد تاکید کرد:کودکانی که از شیر مادر تغذیه نکرده باشند دچار بیماری اسهال در فصل گرما شده و مبتلا به بیماری پوکی استخوان و دیابت بزرگسالی در این نوزادن بیشتر از سایر نوزادان است.  

وی ادامه داد: در این کنگره سعی شده در خوره درمان کودکان به بک وحدت روبه برسیم؛ اکنون ۱۵ انجمن علمی در ابران داریم که در حوزه کودکان فعالیت می‌کنند.  

زنوزی راد تاکید کرد: همایش انجمن پرستاران کودکان برای اولین بار در کسور برگزار شده است.

در این همایش ۲۷۴ استاد این حوزه سخنرانی خواهند کرد. در این همایش ۲۲۰ مقاله جهت ارائه تایید شده است. مقالات به صورت دیجیتال است.

وی گفت: استاد قریب طب نوین اطفال را در ایران راه اندازی کرده است. وی یک پزشک حاذق از نظر علمی و اخلاقی است.

نظر شما