شناسهٔ خبر: 67326173 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

در روزنامه‌های امروز کشور چه گذشت؟؛

سخن دشمن‌پسند ممنوع!/ از شرط ایران دوستی تا درباره اقتصاد چه گفتند؟

مطبوعات امروز کشور به موضوعات مختلفی پرداختند که مهم ترین آن بررسی توصیه‌های راهبردی رهبرمعظم انقلاب به کاندیداها درادوار مختلف درباره لزوم توجه به مطامع دشمنان بودکه در پیشخوان خود عرضه کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح شنبه در دیدار مسئولان قوه ‌قضائیه، «حل‌وفصل مسائل و اختلافات مردم بر اساس عدالت» و «جلوگیری از عبور از خط قرمز قانون» را از مسئولیت‌های اصلی دستگاه قضا برشمردند و افزودند: مهم‌ترین وظیفه دستگاه قضائی اجرای شجاعانه و بدون ملاحظه عدالت است. روزنامه‌های امروز صبح کشور تیتر اول خود را پیرامون این موضوع  و موضوعات مهم دیگر نوشتند که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید.

روزنامه کیهان صفحه اول خود را با این تیتر آغاز کرد: نامزدها از اظهارات دشمن‌شادکن پرهیز کنند

حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، در ابتدای این دیدار با گرامیداشت یاد شهدای دستگاه قضا از جمله شهید بهشتی و همچنین شهید رئیسی که سابقه‌ برجسته‌ای در قوه‌ قضائیه داشته است، از زحمات رئیس، مسئولان، قضات و کارکنان شریف این قوه صمیمانه تشکر کردند.

رهبر انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه در قرآن و سایر منابع اسلامی بر کمتر مسئله‌ای مانند «عدالت» تکیه شده است، شجاعت را لازمه اجرای عدالت دانستند و گفتند: به فرموده امام سجاد(ع)، قوه ‌قضائیه باید به‌گونه‌ای عمل کند که دشمنان خود را از ظلم و جور مصون بدانند و دوستان نزدیک از جانب‌داری غیرعادلانه مأیوس باشند؛ که اگر این‌گونه شود، مسئله بسیار مهم «امنیت روحی و روانی مردم» تأمین خواهد شد.

حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، با اشاره به لزوم برنامه ‌محوری قوه قضائیه و اسناد خیلی خوب تحول در این قوه، افزودند: باید این اسناد را به شکلی اجرا کرد که اثر محسوسی در شاخص‌های مهم قضائی بگذارد.

ایشان کم شدن زمان رسیدگی به پرونده‌ها، استحکام و اتقان احکام دادگاه‌های بدوی که منجر به کاهش نقض آرا در روند تجدیدنظر می‌شود و کاهش گزارش‌ها و شکایات به سازمان بازرسی را از جمله شاخص‌های مهمی خواندند که باید با اجرای اسناد دستگاه قضا، بهبود یابد.

برای حل مشکل مهم کثرت پرونده‌های قضائی باید فکری اساسی کرد

رهبر انقلاب اسلامی کثرت پرونده‌های قضائی را موجب فشار روی قضات و کاهش احتمالی اتقان احکام دانستند و گفتند: برای حل مشکل مهم کثرت پرونده‌های قضائی، باید فکری اساسی کرد.

در ادامه وطن امروز نوشت: درباره اقتصاد چه گفتند؟

کمتر از یک هفته مانده به انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری، پس از برگزاری دومین مناظره انتخاباتی نامزدها با موضوع اقتصادی، تحلیل‌های مختلفی درباره نکات عنوان‌شده از سوی کاندیداها مطرح شد. پنجشنبه‌شب مناظره کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ با موضوع «خدمات‌رسانی عدالت‌محور دولت» برگزار شد.

این مناظره نیز همچون مناظره اول با محوریت اصلی اقتصادی آغاز شد اما سپس در بخش دوم و سوم، به موضوعات اجتماعی با محوریت «ارتقای نظام سلامت» و «ارتقای نظام آموزشی و علمی» به عنوان موضوعات «خدمت عدالت‌محور دولت» پرداخته شد.

سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی، محمدباقر قالیباف، مصطفی پورمحمدی، علیرضا زاکانی، مسعود پزشکیان و سعید جلیلی 6 کاندیدای  چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری هستند که در این مناظره، برنامه‌ها و خط‌مشی‌های اقتصادی و اجتماعی خود را تشریح کردند و به انتقاد از یکدیگر و مسؤولان سابق و ارائه‌ راهکارهایی برای حل مشکلات کشور پرداختند.

در بخش اول مناظرات که به موضوع سیاست‌گذاری در یارانه‌ها، محرومیت‌زدایی و فقر اختصاص یافت، اظهار ناراحتی و نگرانی از کوچک شدن سفره‌ مردم توسط کاندیداها موضوعی بود که توانست توجه مخاطبان را به خود جلب کند و حرف دل مردمی باشد که برای تامین سفره‌شان درگیر هستند.

ایران تیتر اصلی خود را اینگونه نوشت: نامزدها از سخن دشمن‌پسند پرهیز کنند

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز گذشته در دیدار مسئولان قوه ‌قضائیه، «حل‌وفصل مسائل و اختلافات مردم براساس عدالت» و «جلوگیری از عبور از خط قرمز قانون» را از مسئولیت‌های اصلی دستگاه قضا برشمردند و افزودند: مهم‌ترین وظیفه دستگاه قضایی اجرای شجاعانه و بدون ملاحظه عدالت است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ابتدای این دیدار با گرامیداشت یاد شهدای دستگاه قضا از جمله شهید بهشتی و همچنین شهید رئیسی که سابقه برجسته‌ای در قوه‌ قضائیه داشته است، از زحمات رئیس، مسئولان، قضات و کارکنان شریف این قوه صمیمانه تشکر کردند.

شجاعت، لازمه عدالت

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه در قرآن و سایر منابع اسلامی بر کمتر مسأله‌ای مانند «عدالت» تکیه شده است، شجاعت را لازمه اجرای عدالت دانستند و گفتند: به فرموده امام سجاد(ع)، قوه ‌قضائیه باید به گونه‌ای عمل کند که دشمنان خود را از ظلم و جور مصون بدانند و دوستان نزدیک از جانب‌داری غیرعادلانه مأیوس باشند؛ که اگر این‌گونه شود، مسأله بسیار مهم «امنیت روحی و روانی مردم» تأمین خواهد شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به لزوم برنامه‌محوری قوه قضائیه و اسناد خیلی خوب تحول در این قوه، افزودند: باید این اسناد را به شکلی اجرا کرد که اثر محسوسی در شاخص‌های مهم قضایی بگذارد.

لزوم اجرای سند تحول قوه قضائیه

ایشان کم شدن زمان رسیدگی به پرونده‌ها، استحکام و اتقان احکام دادگاه‌های بدوی که منجر به کاهش نقض آرا در روند تجدیدنظر می‌شود و کاهش گزارش‌ها و شکایات به سازمان بازرسی را از جمله شاخص‌های مهمی خواندند که باید با اجرای اسناد دستگاه قضا، بهبود یابد.

رهبر انقلاب اسلامی کثرت پرونده‌های قضایی را موجب فشار روی قضات و کاهش احتمالی اتقان احکام دانستند و گفتند: برای حل مشکل مهم کثرت پرونده‌های قضایی، باید فکری اساسی کرد.

خراسان امروز را این طور شروع کرد: پرهیز از اظهارات دشمن شادکن

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز در دیدار مسئولان قوه ‌قضاییه، «حل‌وفصل مسائل و اختلافات مردم براساس عدالت» و «جلوگیری از عبور از خط قرمز قانون» را از مسئولیت‌های اصلی دستگاه قضا برشمردند و افزودند:

مهم ترین وظیفه دستگاه قضایی اجرای شجاعانه و بدون ملاحظه عدالت است.حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای در ابتدای این دیدار با گرامی داشت یاد شهدای دستگاه قضا از جمله شهید بهشتی و همچنین شهید رئیسی که سابقه برجسته‌ای در قوه‌ قضاییه داشته است، از زحمات رئیس، مسئولان، قضات و کارکنان شریف این قوه صمیمانه تشکر کردند.

شجاعت،لازمه اجرای عدالت است

رهبر انقلاب اسلامی با تاکید بر این که در قرآن و سایر منابع اسلامی بر کمتر مسئله‌ای مانند «عدالت» تکیه شده است، شجاعت را لازمه اجرای عدالت دانستند و گفتند: به فرموده امام سجاد(ع)، قوه ‌قضاییه باید به گونه‌ای عمل کند که دشمنان خود را از ظلم و جور مصون بدانند و دوستان نزدیک از جانبداری غیرعادلانه مأیوس باشند؛ که اگر این گونه شود، مسئله بسیار مهم «امنیت روحی و روانی مردم» تأمین خواهد شد.

رسالت امروز خود را اینگونه آغاز کرد: سخن دشمن‌پسند ممنوع!

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز در دیدار مسئولان قوه ‌قضائیه، «حل‌وفصل مسائل و اختلافات مردم براساس عدالت» و «جلوگیری از عبور از خط قرمز قانون» را از مسئولیت‌های اصلی دستگاه قضا برشمردند و افزودند: مهم‌ترین وظیفه دستگاه قضایی اجرای شجاعانه و بدون ملاحظه عدالت است.  حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ابتدای این دیدار با گرامی داشت یاد شهدای دستگاه قضا ازجمله شهید بهشتی و همچنین شهید رئیسی که سابقه  برجسته‌ای در قوه‌ قضائیه داشته است، از زحمات رئیس، مسئولان، قضات و کارکنان شریف این قوه صمیمانه تشکر کردند.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه در قرآن و سایر منابع اسلامی بر کمتر مسئله‌ای مانند «عدالت» تکیه شده است، شجاعت را لازمه اجرای عدالت دانستند و گفتند: به فرموده امام سجاد(ع)، قوه ‌قضائیه باید به‌گونه‌ای عمل کند که دشمنان خود را از ظلم و جور مصون بدانند و دوستان نزدیک از جانب‌داری غیرعادلانه مأیوس باشند؛ که اگر این‌گونه شود، مسئله بسیار مهم «امنیت روحی و روانی مردم» تأمین خواهد شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به لزوم برنامه‌محوری قوه قضائیه و اسناد خیلی خوب تحول در این قوه، افزودند: باید این اسناد را به شکلی اجرا کرد که اثر محسوسی در شاخص‌های مهم قضائی بگذارد.

ایشان کم شدن زمان رسیدگی به پرونده‌ها، استحکام و اتقان احکام دادگاه‌های بدوی که منجر به کاهش نقض آرا درروند تجدیدنظر می‌شود و کاهش گزارش‌ها و شکایات به سازمان بازرسی را ازجمله شاخص‌های مهمی خواندند که باید با اجرای اسناد دستگاه قضا، بهبود یابد. رهبر انقلاب اسلامی کثرت پرونده‌های قضائی را موجب فشار روی قضات و کاهش احتمالی اتقان احکام دانستند و گفتند: برای حل مشکل مهم کثرت پرونده‌های قضائی، باید فکری اساسی کرد.

ارتقای دانش قضائی همه قضات با استفاده از ظرفیت دانشگاه علوم قضائی و تقویت نیروهای جهادی دو توصیه دیگر  رهبری به مسئولان دستگاه قضا بود. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با ابراز دغدغه نسبت به کم بودن سرعت رسیدگی به پرونده‌های دارای بازداشتی و درنتیجه طولانی‌شدن مدت بازداشت موقت افراد، گفتند: تکلیف این‌گونه اشخاص را باید زودتر مشخص کرد تا کسی به علت طولانی‌شدن رسیدگی به پرونده، در سختی زندان قرار نگیرد.

جوان نوشت: دشمن‌پسند حرف نزنید

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز در دیدار مسئولان قوه قضائیه، «حل‌وفصل مسائل و اختلافات مردم براساس عدالت» و «جلوگیری از عبور از خط قرمز قانون» را از مسئولیت‌های اصلی دستگاه قضا برشمردند و افزودند: مهم‌ترین وظیفه دستگاه قضایی اجرای شجاعانه و بدون ملاحظه عدالت است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ابتدای این دیدار با گرامیداشت یاد شهدای دستگاه قضا از جمله شهید بهشتی و همچنین شهید رئیسی که سابقه برجسته‌ای در قوه قضائیه داشته است، از زحمات رئیس، مسئولان، قضات و کارکنان شریف این قوه صمیمانه تشکر کردند.


 شجاعت لازمه اجرای عدالت

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه در قرآن و سایر منابع اسلامی بر کمتر مسئله‌ای مانند «عدالت» تکیه شده است، شجاعت را لازمه اجرای عدالت دانستند و گفتند: به فرموده امام سجاد (ع)، قوه قضائیه باید به گونه‌ای عمل کند که دشمنان خود را از ظلم و جور مصون بدانند و دوستان نزدیک از جانبداری غیرعادلانه مأیوس باشند؛ که اگر این‌گونه شود، مسئله بسیار مهم «امنیت روحی و روانی مردم» تأمین خواهد شد.

در ادامه همشهری نوشت: خط قرمز رقابت؛ شاد کردن دشمن

رهبر معظم انقلاب صبح شنبه (دیروز) در دیدار مسئولان قوه ‌قضاییه، «حل‌وفصل مسائل و اختلاف‌های مردم براساس عدالت» و «جلوگیری از عبور از خط قرمز قانون» را از مسئولیت‌های اصلی دستگاه قضا برشمردند و افزودند: مهم‌ترین وظیفه دستگاه قضایی اجرای شجاعانه و بدون ملاحظه عدالت است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین با اشاره به رقابت‌های انتخاباتی، در توصیه‌‌ای مهم خطاب به کاندیداها تأکید کردند که در جریان تبلیغات حرف «دشمن‌پسند» و «دشمن شادکن» نزنند. ایشان در ابتدای این دیدار با گرامیداشت یاد شهدای دستگاه قضا، ازجمله شهید بهشتی و همچنین شهید رئیسی که سابقه‌ برجسته‌ای در قوه‌ قضاییه داشته است، از زحمات رئیس، مسئولان، قضات و کارکنان شریف این قوه صمیمانه قدردانی کردند.

مراقب دشمن باشید

بررسی توصیه‌های راهبردی رهبرمعظم انقلاب به کاندیداها درادوار مختلف درباره لزوم توجه به مطامع دشمنان

به‌فاصله 5روز مانده به برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، رهبرمعظم‌انقلاب در دیدار مسئولان قوه قضاییه با اشاره به تبلیغات انتخاباتی، به کاندیداها توصیه کردند مبادا برای غلبه بر رقیب حرفی بزنند که «دشمن‌پسند» و «دشمن‌شادکن» باشد.

راهبرد ترسیمی ازسوی حضرت‌آیت‌الله خامنه‌ای در شرایطی است که «پرهیز از سخنان و اقدام‌های موردپسند دشمن» یکی از محوری‌ترین توصیه‌های ایشان به کاندیداها در مقاطع مختلف بوده‌است که در ادامه به بررسی برخی از نمونه‌های آن می‌پردازیم.

در پایان فرهیختگان تیتر اصلی خود را این گونه نوشت: شرط ایران‌دوستی

 رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز شنبه در دیدار مسئولان قوه ‌قضائیه، «حل‌وفصل مسائل و اختلافات مردم براساس عدالت» و «جلوگیری از عبور از خط قرمز قانون» را از مسئولیت‌های اصلی دستگاه قضا برشمردند و افزودند: «مهم‌ترین وظیفه دستگاه قضایی اجرای شجاعانه و بدون ملاحظه عدالت است.»

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی سیدعلی خامنه‌ای، متن کامل بیانات ایشان بدین شرح است:

بسم‌الله الرّحمن الرّحیم
و الحمد لله ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام علی سیّدنا و نبیّنا ابی‌القاسم المصطفی محمّد و علی آله الاطیبین الاطهرین المنتجبین سیّما بقیّة الله فی الارضین.

خیلی خوش آمدید برادران عزیز و مسئولان محترم و معزز قوه‌ قضائیه که یکی از برترین و مهم‌ترین مسئولیت‌های کشور را بر عهده دارید. عید غدیر را تبریک عرض می‌کنم. ولادت حضرت امام هادی (علیه‌الصّلاة و السّلام) را که امروز است، تبریک عرض می‌کنم.

یاد شهدای برجسته‌ قوه‌ قضائیه، شهید بهشتی عزیز و سایر شهدایشان و به‌خصوص شهدای اخیر که مرحوم آقای رئیسی (رضوان‌الله علیه) سابقه‌ خوب و برجسته‌ای در قوه‌ قضائیه دارند ــ یاد همه‌ این شهیدان عزیز را ــ گرامی می‌داریم؛ خداوند درجات‌شان را ان‌شاءالله عالی کند و زحمات‌شان را مأجور بدارد.

از کارکنان شریف قوه‌ قضائیه ــ چه مدیران، چه قضات، چه کارکنان اداری بنده صمیمانه تشکر می‌کنم؛ تلاش می‌کنند. همان‌طور که آقای محسنی فرمودند و بنده هم بی‌اطلاع نیستم، بحمدالله تلاش خوبی دارد در قوه انجام می‌گیرد؛ خیلی متشکریم از زحمات شماها، از تلاش‌های شماها. و به‌خصوص از خود رئیس محترم قوه بنده متشکر هستم. ما می‌شنویم از ایشان در جلسات دیدارهای با ایشان، کارهایی را که در قوه انجام گرفته؛ تذکراتی می‌دهیم،

گزارش‌هایی می‌شنویم؛ خوب تلاش می‌کنند، بحمدالله خوب کار می‌کنند. علاوه بر نقاط مثبتی که در آقای محسنی هست، این هم یک نقطه‌ مهم و بحمدالله یک فضیلتی در ایشان است که قوه‌ قضائیه را می‌شناسند و به‌خاطر طول مدت کار در اینجا، بر اجزا و جوانب و خصوصیات این قوه آشنا هستند که این نقطه‌ قوت برجسته‌ای است. به‌هرحال، ما از همه‌ شما متشکریم.

گزارشی از امیر کریمی

نظر شما