شناسهٔ خبر: 67326163 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

در لبنان مطرح شد؛

تشکيل تمدن باشکوه اسلامي چندان دور نيست

صاحب‌خبر -
تشکيل تمدن باشکوه اسلامي چندان دور نيست
خبرگزاری آریا - رایزن فرهنگی کشورمان در لبنان به گام‌های راهبردی و اثرگذاری جمهوری اسلامی ایران در راستای دگرگونی فرهنگ غرب و سراشیبی سقوط آن اشاره و تأکید کرد: تشکیل تمدن باشکوه اسلامی که روز به روز درخشان‌تر شده و جایگاه بسیار بزرگی برای خود در کل جهان به دست خواهد آورد؛ چندان دور نیست.

به گزارش خبرگزاری آریا سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سید کمیل باقرزاده، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان در نشست تخصصی «غرب فروپاشی هویت و واکاوی الگو» که توسط مرکز معارف پژوهش‌های فرهنگی لبنان برگزار شد، سخنرانی کرد.
در این نشست عدی الموسوی، سید عبدالحلیم فضل‌الله، رئیس مرکز مشورتی تحقیقات استراتژیک و حسن الهادی، مسئول مرکز معارف پژوهش‌های فرهنگی نیز حضور داشتند .
رایزن فرهنگی کشورمان موضوع نشست را به سه بخش تقسیم و به تشریح هر کدام از آنها پرداخت. اولین بخش با عنوان «سطح زیربناهای اندیشه‌ای تمدن غربی» بودوی در این رابطه گفت: تمدن غربی بر اساس سه‌گانه‌گی اومانیسم، علم‌گرایی و لیبرالیسم زیر بنا و فرد را به سوی مادی‌گرایی هدایت و او را از هرگونه شکوه معنوی و روحانی محروم ساخته است.
وی ادامه داد: این روش باعث مشکلات گوناگون جامعه شده و ضعف‌های فرهنگی بسیاری از خود به جا گذاشته که برجسته‌ترین آن همان فرهنگ تهاجمی‌ و غیر اخلاقی غرب بوده که زمینه‌های فساد را فراهم و آسیب‌های فراوانی به جامعه‌های غرب وارد کرده است .
رایزن فرهنگی کشورمان به موضوع «تاثیرات منفی تمدن غربی» پرداخت و اظهار داشت: تمدن فردگرایی و لیبرالیسم برگرفته از مبانی فکری غربی، آثار و تبعات منفی زیادی داشته و اپیدمی‌های استرس، افسردگی، اضطراب، پوچ‌گرایی، افزایش خشونت، از بین رفتن آسایش را در جامعه‌های غرب رواج یافته است .
باقرزاده به گام‌های راهبردی و اثرگذاری جمهوری اسلامی ایران در راستای دگرگونی فرهنگ غرب و سراشیبی سقوط آن اشاره و تأکید کرد: تشکیل تمدن باشکوه اسلامی که روز به روز درخشان‌تر شده و جایگاه بسیار بزرگی برای خود در کل جهان به دست خواهد آورد؛ چندان دور نیست .
خبرگزاری آریا

انتهای پیام/

نظر شما