شناسهٔ خبر: 67326113 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

پیش بازی یورو ۲۰۲۴؛

سوئیس – آلمان؛ نبرد صدرنشینی برای میزان

پیش بازی یورو ۲۰۲۴؛ یکی از پرتکرارترین مسابقات ملی تاریخ، دیدار آلمان مقابل سوئیس است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، یکی از پرتکرارترین مسابقات ملی تاریخ، دیدار آلمان مقابل سوئیس است. ۵۲ مرتبه این دو تیم به مصاف هم رفته‌اند که ۲۰تای اول آن تا سال ۱۹۳۷ دیدارهای دوستانه بوده. ۳۵ بازی را آلمان برده و ۹ بازی به سود سوئیس تمام شده. ۸ بازی بین این دو تیم هم مساوی شده است. با این حال بین بازی‌های پرشماری که داشته‌اند، هیچ دیداری در جام ملت‌های اروپا برگزار نشده.

آلمان یکی از جذاب‌ترین تیم‌های این دوره یورو بوده، در حالی که تا سال قبل از برگزاری مسابقاتی که میزبانش هستند، بحران شدیدی را تجربه کرده بودند. حالا با یولیان ناگلزمن تیمی متشکل از بازیکنان باتجربه و جوان تشکیل شده که فرمول موفقیت را می‌تواند حل کند. از طرفی رقیب امروزشان یعنی سوئیس هم طبق انتظار نتایج خوبی گرفته و شاید امشب در فرانکفورت اولین تیمی باشد که آن‌ها را متوقف می‌کند.

ژرمن‌ها که از سال ۱۹۷۲ در تمامی دوره‌های یورو حضور داشته‌اند، در ۲ دوره متوالی در سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۴ به مرحله حذفی نرسیده‌اند و قبل از آن هم سال ۱۹۸۴ در همان مرحله اول حذف شدند. در واقع این صعود، یازدهمین صعودشان است. پرافتخارترین تیم یورو همراه دیگر تیمی که مثل آن‌ها ۳ جام گرفته یعنی اسپانیا شانس‌های اول قهرمانی خواهند بود. سوئیس هم که اولین مرتبه سال ۲۰۱۶ از مرحله گروهی صعود کرد، در ۲ دوره اخیر از مرحله گروهی فراتر رفته و دوره قبل با حضور در یک‌چهارم نهایی بهترین عملکردشان را نشان دادند.

آیا امشب سوئیس می‌تواند صدر جدول را از آلمان بگیرد؟ یا این که پیش‌بینی روی کاغذ که برد و صدرنشینی آلمان است رخ خواهد داد؟

 

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما