شناسهٔ خبر: 67326107 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

عضو شورای شهر اصفهان:

احیای زاینده‌رود در اولویت کار رئیس‌جمهور آینده باشد

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: زاینده‌رود رگ حیاتی کشور است و اگر رئیس‌جمهور آینده در ادامه زحمات شهید رئیسی برای احیای زاینده‌رود اقداماتی انجام دهد، برای آبادانی کل کشور تلاش کرده، زیرا این رودخانه متعلق به کل کشور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدرضا فلاح امروز _یکشنبه سوم تیر_ در نطق میان‌دستور صدوسی‌وهشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، ضمن تبریک عید سعید غدیر خم اظهار کرد: از صدا و سیما که فرصت عادلانه‌ای را برای رقابت‌های رسانه‌ای نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری ایجاد کرد، تشکر می‌کنم.

وی افزود: وعده‌های واقعی نامزدها، امید و اعتماد را بین مردم افزایش خواهد داد و هرچه امید و اعتماد بین مردم بالاتر برود، مشارکت آن‌ها در انتخابات نیز بالاتر خواهد رفت.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتظارات مردم این شهر از رئیس‌جمهور چهاردهم گفت: زاینده‌رود رگ حیاتی کشور است و اگر رئیس‌جمهور آینده در ادامه زحمات شهید رئیسی برای احیای زاینده‌رود اقداماتی انجام دهد، برای آبادانی کل کشور تلاش کرده چون این رودخانه متعلق به کل کشور است.

فلاح ادامه داد: تدبیر و تصمیم قاطع برای کاهش آلودگی هوا در همه نقاط کشور به‌ویژه شهر زیبا و تاریخی اصفهان، توجه به حمل‌ونقل عمومی و همگانی به‌ویژه تسریع در احداث خطوط سه و چهار قطار شهری در اصفهان، توجه به بافت تاریخی این شهر به‌عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی و توجه به بافت فرسوده که به‌عنوان دمل چرکینی مطرح و آسیب‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی آن به سایر نقاط شهر تسری پیدا می‌کند، از اولویت‌های رئیس‌جمهور آینده برای اصفهان باشد.

وی با تأکید بر لزوم توجه رئیس‌جمهور آینده به افزایش اختیارات شوراهای اسلامی شهر و روستا و مدیریت شهری گفت: خانواده ۱۲۷ هزار نفری شوراها در سراسر کشور، می‌تواند بازوی توانمندی برای دولت در اداره شهرها و روستاها باشد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به آسیب‌های بافت فرسوده گفت: بافت‌های فرسوده و ناکارآمد از معضلات شهر اصفهان است که علاوه بر ایجاد مشکلات برای ساکنان، خدمات‌رسانی از سوی مدیریت شهری را نیز با مشکل روبه‌رو کرده است؛ نبود شبکه گذربندی و دسترسی مناسب، محرومیت از دسترسی به خدمات عمومی، جایگزین شدن جمعیت مهاجر و ده‌ها مورد دیگر موضوعاتی است که کیفیت زندگی شهری را برای ساکنان این مناطق پایین آورده است.

فلاح با بیان اینکه بافت فرسوده ظرفیت عظیمی است که اگر به فکر احیای آن نباشیم، به‌عنوان یک تهدید برای اصفهان محسوب می‌شود، افزود: اصفهان که مدیران جهادی دارد هنوز نتوانسته است در حوزه احیای بافت فرسوده توفیق حاصل کند؛ هرچند طی سال‌های گذشته مدیریت شهری در جهت احیای بافت فرسوده همچون همت‌آباد، شهشهان و پروژه میدان امام علی (ع) کوشید اما برای کلان‌شهر اصفهان که ۲۵۰۰ هکتار بافت فرسوده مصوب و ۲۵۰۰ هکتار بافت فرسوده غیرمصوب دارد، حرکتی ناچیز تلقی می‌شود.

وی تصریح کرد: مدیریت شهری با عزم جدی برای احیای بافت فرسوده گام بردارد و امکانات و تسهیلاتی را برای سرمایه‌گذاران حوزه مسکن فراهم آورد تا تحولی بزرگی در زمینه احیا و نوسازی با مشارکت و حضور گسترده مردم شاهد باشیم.

نظر شما