شناسهٔ خبر: 67326044 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس زاده عنوان کرد؛

خواسته سازمان نظام پزشکی از دولت چهاردهم/ توجه به نیروی انسانی

حبیب احسنی پور

رییس کل سازمان نظام پزشکی ایران، توجه به نیروی انسانی در حوزه سلامت را یکی از موضوعات مهم دانست که دولت چهاردهم باید به آن دقیق شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد رئیس‌زاده، روز یکشنبه در نشست خبری «اولویت‌های نظام سلامت در برنامه‌های نامزدهای ریاست‌جمهوری»، گفت: تلاش نظام پزشکی این است که مسائل حوزه سلامت در ذیل انتخابات به یک گفتمان غالب تبدیل شود.

وی افزود: مسائل حوزه سلامت در کانون توجه دولت آتی قرار گیرد. منابع انسانی و غیرانسانی در کانون توجه دولت آتی قرار گیرد؛ چرا که طی این سال‌ها منابع انسانی و غیرانسانی تحت تأثیر مسائلی قرار گرفته است. شرایط به نحوی است که منابع غیرانسانی در کانون توجه بوده و به آن پرداخته شده اما منابع نیروی انسانی مورد توجه نیست.

رییس‌زاده گفت: توجه به منابع انسانی خواسته سازمان نظام پزشکی است و چالش‌های نظام سلامت حل شود. در حال حاضر توازنی میان نیروی انسانی و غیرانسانی وجود ندارد.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران گفت: به عنوان مثال رشته جراحی کودکان در آزمون دستیاری طی سه دوره اخیر آزمون دستیاری، پذیرفته‌شدگان صفر است. این میزان در طب بیهوشی و اورژانس به ترتیب کمتر از ۷ و ۵ درصد است.

وی ادامه داد: پروژه‌هایی به مبلغ ۳۰ هزار میلیارد افتتاح شد و این در حالی است که تخصیص چنین مبالغی برای نیروی انسانی می‌تواند بسیار اثرگذار باشد. افزایش حقوق دستیاران رشته‌هایی مانند بیهوشی، طب اورژانس در کانون توجه قرار گیرد.

نظر شما