شناسهٔ خبر: 67326038 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان:

تعداد مجوزهای الکترونیکی در استان مرکزی از ۵۰ هزار فقره گذشت

شقایق ابراهیمی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی گفت: ۵۱ هزار و ۱۰۰ مجوز الکترونیکی کسب و کار از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون در استان صادر شده‌ است.

صاحب‌خبر -

سعید ملااسماعیلی در جمع خبرنگاران اظهار کرد:  ۷۸ هزار و ۹۴۰ درخواست صدور مجوز کسب و کار در این مدت در درگاه ملی مجوزها ثبت شده ‌است که ۳۳ هزار و ۱۳۲ مورد از آنها مربوط به شهر اراک و مابقی مربوط به سایر شهرستان های استان بوده ‌است.

 مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی با یادآوری صدور ۵۱ هزار و ۱۰۱ مجوز الکترونیکی در استان خاطرنشان کرد: ۷۳ مورد از مجموع مجوزهای ثبت شده در استان ابطال شده، ۹۱۴ مورد در انتظار استعلام از دستگاه‌ها، هزار و ۱۳ مورد در انتظار تایید مدارک، دو هزار و ۹۸۰ مورد در انتظار تکمیل مدارک توسط متقاضی و ۱۹ هزار و ۵۰۳ مورد رد درخواست شده ‌است.

ملااسماعیلی گفت: ۳۶ هزار و ۹۵۴ مورد از مجموع درخواست‌های ثبت شده صدور مجوز الکترونیکی در استان مرکزی مربوط به مجوزهای ثبت محور(اعلانی) بوده ‌است.

وی اظهار کرد: از ۲۳ شکایت ثبت شده در این حوزه ۱۲ مورد رد شده و ۹ شکایت در انتظار تکمیل یا تایید مدارک و استعلام از دستگاه قرار دارد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی افزود: بر اساس حکم تبصره ۷ ماده یک قانون تسهیل صدور مجوزها، تمامی مجوزهای قدیمی و کاغذی باید به مجوزالکترونیکی(شناسه یکتا) تبدیل شوند و کسب وکارهایی که شناسه یکتا نداشته باشند، از نظر قانونی فاقد مجوز محسوب می‌شوند.  

ملا اسماعیلی گفت: نیاز است دارندگان مجوزهای قدیمی و کاغذی با مراجعه به درگاه ملی مجوزها در کمتر از پنج دقیقه مجوزهای خود را الکترونیکی کنند.

وی اضافه کرد: دارندگان مجوزهای کاغذی و قدیمی می‌توانند با گوشی همراه خود و با ورود سه کد(شماره سریال کارت ملی، شناسه/کد صنفی و کد پستی محل کسب) در درگاه ملی مجوزها (mojavez.ir)، به سرعت، رایگان و بدون مراجعه حضوری به دستگاه‌های دولتی مجوز الکترونیکی(شناسه یکتا) دریافت کنند.

انتهای پیام

نظر شما