شناسهٔ خبر: 67325958 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ظرفیت فرآورش گاز کشور افزایش یافت

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران از تحقق ۱۰۰درصدی برنامه‌های ابلاغی وزارت نفت به این مجموعه و افزایش روزانه ۵۰ میلیون مترمکعب به ظرفیت فرآورش گاز کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

احمد زمانی با اشاره به عملکرد مدیریت هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران گفت: ظرفیت فرآورش گاز در پالایشگاه‌های کشور روزانه ۵۰ میلیون مترمکعب افزوده شده که به‌دلیل مدیریت و کاهش زمان تعمیرات اساسی تجهیزات و ماشین‌های دوّار بوده است.

وی افزود: همچنین در سال ۱۴۰۰ روزانه حدود ۳۰ میلیون مترمکعب گاز مانده بر سکو وجود داشت که این مسئله با تلاش کارکنان صنعت نفت و گاز مدیریت شد و به چرخه تولید آمد که سبب شد ۵.۵ میلیارد دلار سود در سال ۱۴۰۲ به چرخه اقتصاد بازگردد.

مدیر هماهنگی و  نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران با اشاره به کاهش گازهای مشعل تصریح کرد: با تصمیم جهادی، اقدام به‌موقع از سایت‌های پالایشی تا وزارتخانه و زنجیره مدیریتی مطلوب، در قالب برنامه‌ای یک ساله، نزدیک به ۸۵۰ میلیون مترمکعب گاز مشعل تا یک ماه آینده مهار می‌شود و به چرخه شبکه گازرسانی می‌رود.

زمانی اعلام کرد: برنامه‌های بسیار فشرده و دقیق برای مزایده‌های فروش گازهای مشعل نیز اجرایی شد و در ۶ گروه مزایده، مزایده‌گرها و پیمانکاران مربوطه تعیین شدند.

وی درباره اقدام‌های مؤثر این مجموعه در حوزه ساخت بار اول گفت: شرکت ملی گاز ایران و مجتمع گاز پارس جنوبی در تولید بار اول و ساخت داخل با تلاشی که از سوی کارشناسان و مدیران انجام شد، مقام نخست را کسب کردند، به همین دلیل توانستیم از تحریم‌ها عبور کنیم.

مدیر هماهنگی و  نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران با تأکید بر افزایش فروش گاز مایع (ال‌پی‌جی)، ادامه داد: طبق آمار موجود، حجم ال‌پی‌جیِ در دسترس برای فروش در دو سال اخیر روند صعودی و افزایشی داشته است.

زمانی در پایان اعلام کرد: تحقق ۱۰۰درصدی برنامه‌های ابلاغی وزیر نفت به شرکت ملی گاز ایران در حوزه فرآورش و تحویل گاز خشک به شبکه سراسری کشور از دیگر موارد قابل توجه در این مجموعه بوده است.

نظر شما