شناسهٔ خبر: 67325884 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

جراحی توده بزرگ روده در بیمارستان کودکان

پسربچه بندرعباسی پس از ماه‌ها درد نجات یافت

رییس بیمارستان کودکان بندرعباس از جراحی توده بزرگ روده در این بیمارستان و نجات کودک ۶ساله بندرعباسی خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین، دکتر امیر حسابی، رئیس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کودکان بندرعباس اظهار داشت: پسربچه‌ای شش ساله که از حدود پنج ماه پیش به دلیل دل درد مزمن به پزشکان متعددی در داخل و خارج از استان مراجعه کرده بود، پس از بستری شدن در این مرکز، به دلیل انسداد روده در اثر توده ای بزرگ، به صورت اورژانسی تحت عمل جراحی قرار گرفت.

وی افزود: با وجود انجام آزمایش‌ها و معاینات مختلف در مراکز درمانی دیگر، تشخیص بیماری این کودک دشوار بود؛ اما خوشبختانه با هوشیاری کادر پزشکی این مرکز، بیماری به موقع تشخیص داده شد و بیمار تحت عمل جراحی قرار گرفت.

دکتر سعیده مجیدی، فوق تخصص جراحی کودکان، که عمل جراحی این کودک را انجام داده است، در این باره گفت: در بررسی‌ها مشخص شد که یک توده در قسمت ابتدایی روده بزرگ این کودک وجود دارد که با برداشتن این قسمت از روده، انسداد برطرف شد.

وی با بیان این که بیمار هم اکنون با حال عمومی خوب در بخش مراقبت‌های ویژه کودکان این مرکز بستری است، بیان کرد: پس از دریافت نتیجه پاتولوژی، رویکرد درمانی مناسب جهت ادامه درمان بیمار اتخاذ خواهد گردید و بیمار تا بهبودی کامل توسط کادر درمان مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کودکان پیگیری خواهد شد.

این خبر امیدوار کننده بار دیگر نشان دهنده اهمیت تشخیص زودهنگام و درمان به موقع بیماری‌ها در کودکان است.

46

نظر شما