شناسهٔ خبر: 67325724 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

رشد ۱۰ برابری رفع تداخلات اراضی کشاورزی در دولت شهید رئیسی

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت که رفع تداخلات زمین‌های کشاورزی در دولت سیزدهم ۹۲۲ درصد افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از فارس، رضا افلاطونی اظهار داشت: تا قبل از شهریور ۱۴۰۰ در دولت روحانی یک میلیون و ۸۰هزار هکتار معادل ۱۱درصد اراضی رفع تداخل شده بود که این رقم در دولت سیزدهم و تا خرداد ۱۴۰۳ به ۱۱ میلیون و ۳۷ هزار هکتار معادل ۷۵ درصد اراضی رفع تداخلات شده رسید که رشد ۹۲۲درصدی را نشان می دهد.

رئیس سازمان امور اراضی کشور با اشاره به اهمیت سنددارکردن اراضی کشاورزی گفت: تا قبل از دولت سیزدهم، یک میلیون و ۷۸۰هزار هکتار معادل تنها ۴ درصد اراضی سنددار شده بود که این رقم در دولت سیزدهم و تا خرداد ۱۴۰۳ به ۸میلیون و ۶۰۴هزارو۹۰۸هکتار معادل ۵۳درصد از اراضی کشاورزی سنددار شده رسید که رشد ۳۸۳درصدی را نشان می دهد.

افلاطونی با تاکید بر لزوم تجمیع و یکپارچگی اراضی کشاورزی گفت: در این بخش تا قبل از دولت سیزدهم ،تنها ۲۵۶ هکتار از اراضی تجمیع ویکپارچه شده بود که این رقم در دولت سیزدهم به بیش از ۱۳هزار هکتار رسیده که با رشدی بیش از ۵هزار درصدی همراه بوده است.

وی افزود: حفظ وصیانت از اراضی کشاورزی یکی از اصلی ترین سیاست ها وبرنامه های سازمان است که در این خصوص تا قبل از دولت سیزدهم ،۳۷۹هزار و ۷۳۸ مورد شناسایی و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی انجام شده بود که این رقم هم اکنون با بهره گیری از رصد وپایش هوشمند اراضی با استفاده از تصاویر ماهواره ای وگزارش های مردمی ازطریق سامانه ۱۳۱،به بیش از ۶۰۰ هزار مورد رسیده که رشد حدود ۶۰درصدی را نشان می دهد.

به گفته افلاطونی  تا قبل از دولت سیزدهم ۱۰۹ هزار و ۲۹۶ مورد تخریب و قلع و قمع ساخت و سازهای غیر مجاز انجام شده بود که این رقم هم اکنون به ۲۰۴ هزار و۸۴۴مورد رسیده که با رشد ۸۷درصدی همراه بوده است.

نظر شما