شناسهٔ خبر: 67325559 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور | لینک خبر

کارآفرین و عضو کتابخانه «استاد شهریار» زنجان؛

کتابخانه مایه امید و دلگرمی زنان سرپرست خانوار روستای ما است

سپیده داوودی، کارآفرین و بانوی سرپرست خانوار زنجانی با بیان اینکه کتابخانه روزنه‌های نور و امید را به زندگی‌مان بازگرداند، گفت:‌ با شرکت در دوره‌های آموزشی کتابخانه توانستم کارآفرینی کنم، به درآمد برسم و در حال حاضر برای ۱۶ نفر اشتغالزایی کرده‌ام.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان، سپیده داوودی، کارآفرین و سرپرست خانوار ساکن در روستای قلعه حسینیه زنجان است و پس از گذراندن دوره‌های آموزشی در کتابخانه «استاد شهریار» کسب و کار خود را در حوزه پوشاک راه‌اندازی کرده است.

داوودی با بیان اینکه کتابخانه محل امنی برای تمام اقشار جامعه است، گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی به صورت رایگان در کتابخانه «استاد شهریار»، فرصت ویژه‌ای برای من و سایر بانوان روستا بود تا بتوانیم مهارت‌آموزی کرده و کسب و کار خود را راه بیندازیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر برای ۱۶ نفر اشتغالزایی ایجاد کرده است، افزود: پس از گذراندن دوره‌های آموزشی در کتابخانه روستای قلعه حسینیه، کارگاه کوچکی را در حوزه پوشاک راه‌اندازی کرده و از این طریق برای ۶ نفر به طور مستقیم و برای  ۱۰ نفر به طور غیرمستقیم فرصت شغلی ایجاد کردیم.

این کارآفرین ۳۵ ساله زنجانی ادامه داد: کتابخانه‌ها تنها پایگاه فرهنگی فعال در روستاها هستند و با برگزاری دوره‌های آموزشی تبدیل به محلی برای تبادل تجربه و مهارت برای تمامی اقشار جامعه شده‌اند.

سپیده داوودی با اشاره به اینکه کتابخانه مایه دلگرمی زنان خانه‌دار و سرپرست خانوار روستایی است، اظهار کرد: بعد از فوت همسرم و با وجود دو فرزند کوچک، شرکت در دوره‌های آموزشی برگزار شده در کتابخانه توانست روزنه‌های نور و  امید را به زندگی‌مان بازگرداند.

وی در پایان تصریح کرد: به تمام بانوان سرپرست خانوار و خانه‌دار توصیه می‌کنم ارتباط خود را با کتابخانه‌ها حفظ کنند و با توکل بر خدا و کسب مهارت‌های لازم در این مسیر قدم بگذارند.

کتابخانه مایه امید و دلگرمی زنان سرپرست خانوار روستای ما است

کتابخانه مایه امید و دلگرمی زنان سرپرست خانوار روستای ما است

نظر شما