شناسهٔ خبر: 67325539 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۲ سال زندان برای دزد نقاشی بنکسی

دادگاهی در فرانسه یک مرد را به دلیل سرقت نقاشی بنکسی به دو سال حبس تعلیقی محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

دادگاهی در فرانسه یک مرد را به دلیل سرقت نقاشی بنکسی از پشت یک پارکینگ در پاریس به دو سال حبس تعلیقی محکوم کرد.

این مرد ۳۸ ساله که یک نوازنده موسیقی هم هست، اعتراف کرد که در سپتامبر ۲۰۱۹ از یک دستگاه فرز برای برداشتن بخشی از تابلویی متعلق به بنکسی هنرمند ناشناس از مرکز ملی هنر و فرهنگ ژرژ پمپیدو در پاریس استفاده کرده است.

این نقاشی یک موش نقابدار را در حالی که یک جعبه کاتر در دست گرفته بود، نشان می‌دهد. با این حال این متهم ادعا کرد که یکی از دوستان بنکسی است که از او خواسته بود اثر هنری روی تابلوی نزدیک موزه هنر مدرن پمپیدو در پاریس را بردارد. او همچنین گفت که بنکسی می‌خواست مانع از کسب درآمد دیگران از هنر خیابانی «بدون ارزش» شود و نفاق نظام سرمایه‌داری را محکوم کند که تصمیم می‌گیرد کدام هنر ارزش دارد و کدام ارزش ندارد».

به گزارش نشنال، با این حال دادستان اعلام کرده که نماینده بنکسی ادعای این مرد مبنی بر این که عضوی از تیم این هنرمند خیابانی است را رد کرده است.

دادگاه همچنین این مرد را به جرم سرقت نقاشی بنکسی علاوه بر دو سال زندان تعلیقی به پرداخت ۳۲ هزار دلار جریمه محکوم کرده، با این حال این نقاشی همچنان مفقود است.

بنکسی در سال ۲۰۱۸ با چند نقاشی دیواری پایتخت فرانسه را زیر و رو کرد و در آن سال در صفحه اینستاگرام خود نقاشی موش را با جعبه‌کاتر تأیید کرد.

دزدی نقاشی موش ماسک‌دار از مرکز ملی هنر و فرهنگ ژرژ پمپیدو، هفت ماه پس از آن اتفاق افتاد که اثر دیگری از بنکسی، در ادای احترام به قربانیان حملات تروریستی داعش در نوامبر ۲۰۱۵ به سرقت رفت.

دادگاهی در فرانسه در سال ۲۰۲۲ هشت مرد را به دلیل دزدیدن آن اثر و انتقال آن به ایتالیا به مجازات‌هایی از ۶ ماه حبس تعلیقی تا دو سال زندان قطعی محکوم کرد.

منبع: ایسنا

نظر شما