شناسهٔ خبر: 67325532 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برگزاری جشنواره خانوادگی بازیما در قشم

جشنواره خانوادگی بازی، سرگرمی و هیجان «بازیما» با رویکرد ترویج شور و شادی اجتماعی همزمان با دهه امامت و ولایت در مرکز نوآوری و نمایشگاه‌های بین المللی جزیره قشم برپا شد.

صاحب‌خبر -

محمد غفاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم گفت: جشنواره بازیما از پنج بخش اصلی بازی‌های بومی محلی، فکری و رومیزی، جنبشی و حرکتی، مسابقه مافیا و غرفه‌های فروش بازی‌های ویژه کودکان و نوجوانان تشکیل شده بود.

 غفاری افزود: کودکان و نوجوانان شرکت کنندگان در این جشنواره خانوادگی به مدت سه روز با برگزاری بازی‌های بومی، فکری و حرکتی توانستند لذت، شادمانی، تخلیه هیجان، تقویت تعادل، رشد ذهنی و افزایش قدرت فراگیری را به صورت گروهی تجربه کنند.

وی گفت: بازی‌های یادشده جایگزین مناسبی برای تفریح‌های رایانه‌ای ناسالم است و موجب بروز خلاقیت، اجتماعی شدن، اعتماد به نفس و پیشرفت کودکان و نوجوان این جزیره و تقویت هوش و افزایش یادگیری آنان می‌شود.

انسیه خزعلی معاون رییس جمهور در امور بانوان و خانواده نیز در روز پایانی از این نمایشگاه بازدید کرد و گفت: یکی از گروه‌های مهم ما در برنامه رویداد خانواده و فرهنگ عامه، گروه بازی و خانواده است.

 خزعلی افزود: در این فرایند، به ویژه بازی‌های بومی و محلی به دلیل توان انتقال آداب و رسوم و فرهنگ منطقه ای، سبب پیوند هر چه بیشتر اعضای خانواده با هم و تقویت فرهنگ ریشه دار بومی بین فرزندان و خانواده‌ها می‌شود.

نظر شما