شناسهٔ خبر: 67325454 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرماندار فیروزکوه:

منابع آب مهمترین عامل توسعه پایدار

مرتضی جعفری

فرماندار فیروزکوه منابع آب را مهم‌ترین عامل توسعه پایدار برشمرد و بر مدیریت استفاده از آب‌های سطحی و زیرزمینی تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان فیروزکوه با محوریت بررسی مسائل و مشکلات منابع آب و کشت محصولات کم آب به‌عنوان جایگزین محصولات با نیاز آبی بالا به ریاست محمد حیدری‌منش فرماندار و با حضور معاونان فرمانداری و اعضاء شورای حفاظت در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد. 

فرماندار فیروزکوه با اشاره به کاهش بارش برف و لزوم انجام تمهیدات لازم در راستای مقابله با خشکسالی گفت: از جمله اقداماتی که برای تشویق کشاورزان و فرهنگ‌سازی لازم در خصوص کشت محصولات کم آب‌بر باید انجام داد، برگزاری کلاس‌های آموزشی برای کشاورزان در ارتباط با نحوه استفاده بهینه از آب و آبیاری محصولات، ارائه الگوی کشت و نیاز آبی در نقاط تحویل قبل از شروع سال آبی است که در این راستا جهاد کشاورزی موظف به همکاری است.

حیدری‌منش تلاش مضاعف و جدی دستگاه‌های ذی ربط را در استفاده بهینه از منابع آب بسیار مهم و ضروری دانست.

فرماندار فیروزکوه منابع آب را مهم‌ترین عامل توسعه پایدار برشمرد و بر مدیریت استفاده از آب‌های سطحی و زیرزمینی و انجام اقدامات و راهکارهای مناسب جهت صیانت و حفاظت از منابع آبی تاکید کرد.

رئیس شورای حفاظت از منابع آب شهرستان فیروزکوه افزود: اداره امور منابع آب شهرستان به عنوان یک دستگاه مهم وظیفه حفاظت و صیانت از منابع آب و تحقق تعادل‌بخشی سفره‌های آب زیرزمینی و حفظ رودخانه‌ها به عنوان شریان‌های اصلی تغذیه سفره‌های آبی زیرزمینی را بر عهده دارد.
انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما