شناسهٔ خبر: 67325433 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

آخرین وضعیت مفقودین سیل رودبار

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: «پیکر سه جوان اهل روستای خورگام رودبار که با شدت گرفتن باران و جاری شدن سیلاب دچار سانحه شده بودند، پیدا شد.»

صاحب‌خبر -

بارش باران طی چند روز گذشته باعث ایجاد سیلاب در منطقه خورگام از توابع شهرستان رودبار شد که مردم در گزارش‌های خود به هلال احمر و نیرو‌های امدادی خبر از مفقودی چند جوان دادند.

به گزارش تسنیم، بر اساس اظهار نظر شاهدان عینی بعدازظهر روز جمعه یکم تیرماه جاری، سه جوان اهل روستای برارود از توابع بخش خورگام شهرستان رودبار با موتور در حال بازگشت به روستا بودند که با آغاز بارش رگباری باران، موتور خود را روی پل پارک می‌کنند که آن‌ها برای در امان ماندن از بارش باران به زیر پل می‌روند که با شدت گرفتن باران و جاری شدن سیلاب دچار سانحه می‌شوند و خانواده‌های این افراد تا صبح روز بعد (شنبه) از وضعیت آن‌ها بی‌اطلاع بودند.

محمدرضا حق بین مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان در تشریح جزئیات این حادثه اظهار کرد: حدود ساعت ۹ صبح شنبه دوم تیرماه، خبر مفقودی سه جوان به بخشداری منطقه اعلام و که طبق گشت زنی‌های انجام شده، پیکر بی‌جان یکی از آن‌ها نزدیک محل حادثه توسط اهالی روستا پیدا شد، اما دو جسد دیگر با جاری شدن سیلاب وارد جریان سیل شده بودند.

به گفته وی، عملیات جست‌وجو برای یافتن پیکر دو جوان دیگر از ساعت ۱۰ صبح شنبه توسط تیم واکنش سریع جمعیت هلال‌احمر گیلان و مردم محلی در منطقه سیل زده بخش خورگام آغاز شد که شرایط جغرافیایی و صعب‌العبور بودن منطقه، عملیات جست‌وجو را برای امدادگران با دشواری مواجه کرده بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با بیان اینکه پس از ساعت‌ها تلاش و جست‌وجو اجساد دو جوان مفقوده شده حوالی ساعات ۱۴:۰۰ و ۱۸:۰۰ روز شنبه دوم تیر پیدا شد، افزود: بر اساس اعلام ایستگاه هواشناسی بره‌سر نزدیک روستای برارود بخش خورگام میزان بارش باران از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۸:۱۰ عصر روز جمعه یکم تیر ۱۵/۷ میلی‌متر بوده که سبب جاری شدن سیلاب در منطقه شد.

کمیل پرناک معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان گیلان نیز با اشاره به اعزام پنج تیم امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان به منطقه اظهار کرد: یک تیم ارزیاب از جمعیت هلال احمر رودبار، یک تیم جستجو از پایگاه رزکندرود و دو تیم واکنش سریع و یک تیم آنست (یک قلاده سگ زنده یاب به همراه مربی و کمک مربی) از جمعیت هلال احمر استان به تعداد ۲۰ نفر به منطقه اعزام شدند.

وی با اشاره به پیدا شدن یکی از پیکر‌ها در همان ساعات اولیه دریافت گزارش، گفت: صعب العبور بودن منطقه، عملیات جستجو را دشوار کرده بود، اما دو پیکر دیگر نیز توسط عوامل امدادی و با همکاری اهالی منطقه که به صورت پیاده در حال جستجو بودند، پیدا و منتقل شدند.

نظر شما