شناسهٔ خبر: 67325417 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تاکید رادان بر ضرورت استفاده از سامانه‌های هوشمند در پلیس راهور/نقش بخش خصوصی در کاهش تصادفات

فرمانده فراجا با بیان اینکه امسال باید نهضت استفاده از سامانه های هوشمند در پلیس راهور باشد، گفت: این سامانه‌ها باید امنیت آفرین، اقتدار افزا و خدمات رسان به مردم باشند و تغییر محسوسی در شیوه‌های پلیس راهور ایجاد کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، سردار احمدرضا رادان در قرارگاه کاهش تصادفات رانندگی که در ستاد فرماندهی انتظامی برگزار شد، گفت:‌در ابتدا از همه زحمات و تلاش‌ها، فعالیت‌ها و کوشش‌های انجام شده در مجموعه پلیس راهور تشکر می‌کنم. پلیس راهور نقش بسیار مهم و حیاتی در کسب و تقویت سرمایه اجتماعی دارد. این پلیس با اجرا و نظارت بر قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، به ایجاد امنیت و ایمنی در جاده‌ها کمک می‌کند که موجب افزایش اعتماد عمومی و بهبود کیفیت زندگی شهروندان می‌شود.

رادان ادامه داد: پلیس راهور نه تنها مسئول بررسی و پیشگیری از تصادفات جاده‌ای است، بلکه نقش ارتباطی و تعاملی مهمی بین مسافران، رانندگان و نهادهای دیگر نظیر مراکز درمانی، آموزشی و قضائی نیز دارد. از طریق تولید برنامه‌های آموزشی، پلیس راهور می‌تواند آگاهی و اطلاعات لازم را به افراد جامعه ارائه کرده و به ایجاد فرهنگ رانندگی ایمن و مسئولانه کمک کند. می‌توان گفت که پلیس راهور نه تنها به‌عنوان محافظ امنیت جاده‌ها عمل می‌کند، بلکه با ارائه خدمات ایمنی و تعامل مثبت با جامعه، به ایجاد سرمایه اجتماعی برای ارتقای کیفیت زندگی و توسعه پایدار کمک می‌کند.

فرمانده فراجا با بیان اینکه پلیس باید برای همه طرح‌های خود یک زمان را برای حصول نتیجه مشخص کند، گفت:‌ این که بررسی کنیم تشکیل قرارگاه‌های مختلف در حوزه های گوناگون چه تاثیری گذاشته است نیازمند یک کار کارشناسی است و باید مد نظر قرار گیرد.

 رادان با بیان اینکه برای سیاست‌ریزی و مدیریت کاهش تصادفات، به اقدامات گسترده و هماهنگ نیاز است، گفت: در همین راستا باید تحلیل و بررسی دقیق داده‌ها و آمار تصادفات جاده‌ای به‌منظور شناسایی عوامل موثر و نقاط قوت و برطرف کردن ضعف سیستم حمل‌ونقل صورت گیرد.

فرمانده کل انتظامی تدوین و اجرای استراتژی‌ها برای کاهش تعداد تصادفات، افزایش ایمنی و ارتقاء رفتار رانندگی و آموزش و پرورش عمومی درباره اصول رانندگی ایمن، استفاده صحیح از تجهیزات ایمنی و اهمیت رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی را بسیار حائز اهمیت عنوان کرد.

وی نظارت دقیق بر رفتارهای ریسک‌آمیز رانندگی و اعمال مجازات‌های لازم برای تخطی‌کنندگان و ارتقاء زیرساخت‌های جاده‌ای را از مواردی دانست که باید مد نظر قرار گیرد.

رادان همکاری با نهادهای مرتبط و شرکت‌های بخش خصوصی برای اجرای این سیاست‌ها و برنامه‌های کاهش تصادفات را ضروری عنوان کرد و گفت: سیاست‌ریزی و مدیریت کاهش تصادفات نیازمند تعهد و همکاری بین اقشار مختلف جامعه است تا بوسیله این اقدامات، تصادفات جاده‌ای وارد شده نسبت به سال‌های گذشته کاهش یابد.

انتهای پیام

نظر شما