شناسهٔ خبر: 67325376 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

قدم به قدم تا میهمانی ۱۰ کیلومتری؛

برپایی مواکب پذیرایی در جشن بزرگ غدیر به میزبانی نوجوانان

نوجوانان «بچه‌های فرهنگسرا» در جشن بزرگ غدیر با عنوان «میهمانی ۱۰ کیلومتری» روز سه‌شنبه ۵ تیر ماه، با برپایی مواکب پذیرایی میزبان شهروندان هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، حمیدرضا خونویی، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اعلام این خبر افزود: همزمان با روز عید سعید غدیر خم، جشن بزرگ غدیر با عنوان «میهمانی ۱۰ کیلومتری» از میدان آزادی تا بزرگراه امام علی (ع) با برپایی مواکب پذیرایی توسط نوجوانان، برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این جشن، نوجوانان حلقه‌های هویتی فرهنگسرا‌ها و اعضای فعال «بچه‌های فرهنگسرا» از مناطق مختلف شهر، در مواکبی که در مناطق مختلف شهر برپا می‌شود، میزبان شهروندان خواهد بود.

خونویی رسمیت بخشیدن به فعالیت موکب‌داران نوجوان فرهنگسرا‌ها را از جمله اهداف برپایی این موکب‌ها اعلام کرد و افزود: حلقه «بچه‌های فرهنگسرا» از ابتدا با هدف نقش‌آفرینی نوجوانان در راستای ساخت هویت اجتماعی و تربیت نوجوانان کنشگر فرهنگی و در نهایت، واسپاری کامل برنامه‌ها از ایده تا اجرا به نوجوانان راه‌اندازی شد و در حال حاضر خوشبختانه این حلقه‌های هویتی در فرهنگسرا‌ها شکل گرفته است و در برنامه‌های مختلف از جمله «جشن امام رضایی‌ها» میزبان مردم شریف پایتخت بوده‌اند.

وی افزود: همچنین با هدف رسمیت بخشیدن به فعالیت موکب‌داران نوجوان عضو حلقه «بچه‌های فرهنگسرا» و همچنین برای تقدیر از اقدامات آن‌ها در جشن «امام رضایی‌ها»، روز شنبه دوم تیر ماه، در مراسمی با عنوان «به نام علی (ع)»، حکم موکب غدیر به صورت نمادین به یکی از دختران و یکی از پسران عضو حلقه «بچه‌های فرهنگسرا» اعطا شد.

وی افزود: همچنین اجرای برنامه‌های مراسم «به نام علی (ع)» از جمله قرائت قرآن کریم، مجری‌گری و سایر بخش‌های هنری و اجرای گروه سرود «هم سُرا» نیز توسط نوجوانان انجام شد.

خونویی در پایان ضمن دعوت از نوجوانان شهر تهران برای عضویت در حلقه «بچه‌های فرهنگسرا» گفت: در اقدامات مختلف پیشین این تجربه به دست آمده است که نقش‌آفرینی نوجوانان در طراحی و اجرای رویداد‌های فرهنگی ضمن اینکه در آنان همدلی ایجاد می‌کند، باعث می‌شود که با مسئولیت‌پذیری، کار و ایده را برای خودشان بدانند و نهایت تلاش خود را در به ثمر نشاندن نتایج آن لحاظ کنند.

جشن بزرگ غدیر با عنوان «میهمانی ۱۰ کیلومتری» روز سه‌شنبه ۵ تیر ماه، از میدان آزادی تا بزرگراه امام علی (ع) ساعت ۱۶ تا ۲۲ با برپایی موکب‌های پذیرایی برگزار می‌شود.

نظر شما