شناسهٔ خبر: 67325374 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سلول دفن پسماند عفونی اهواز احداث می‌شود

دلال آلبوشهبازی

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز از احداث سلول دفن پسماند عفونی تا پایان تابستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

محمود ثابت‌قدم در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به روند احداث سلول دفن پسماند عفونی اظهار کرد: یک مرحله مناقصه احداث سلول دفن پسماند عفونی برگزار شد، اما ایراد فنی در طراحی آن پیش آمد و مجددا طرح را به مشاور ارجاع دادیم تا نواقص برطرف شود و سپس مناقصه آن برگزار شود.

وی افزود: برای احداث این سلول بهینه‌ترین، بهترین و کم‌هزینه‌ترین طرح را اجرا خواهیم کرد و به همین دلیلی مشاور در حال بررسی دقیق آن است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز در خصوص زمان اجرای این سلول گفت: به نظر می رسد تا پایان تابستان همه مراحل آن انجام و پیمانکار اجرای این سلول مشخص شود.

ثابت‌قدم با اشاره به دفن پسماند عفونی در سایت صفیره بیان کرد: در این سایت، زباله عفونی به صورت مجزا و بهداشتی دفن می‌شود. پسماندهای عفونی بیمارستانی بی‌خطرسازی و سپس توسط شهرداری جمع‌آوری می‌شود.

وی در خصوص بی‌خطرسازی زباله‌های عفونی مراکز درمانی خصوصی عنوان کرد: همچنان زباله‌های عفونی کلینیک‌های خصوصی، بی‌خطرسازی نمی‌شوند و این تخلف ادامه دارد و پیمانکاری هم برای جمع‌آوری پسماند این کلینیک‌ها در اهواز تعیین نشده است.

ثابت‌قدم گفت: ما نمی‌دانیم پسماند این کلینیک‌ها کجا دفن می‌شود. برخی از آن‌ها که تعهد دارند پسماند عفونی خود را در بیماستان‌ها بی‌خطرسازی می‌کنند و برخی پسماند عفونی را جای دیگر می‌برند یا بعضا در زباله‌های شهری قرار می‌دهند.  

وی بیان کرد: پس از پیگیری‌های فراوان، چند ماه پیش عنوان شد که (از سوی نظام پزشکی) پیمانکاری برای جمع‌آوری پسماندهای عفونی این کلینیک‌ها مشخص شده است و قرار بود کار خود را آغاز کند اما همچنان فعالیت خود را آغاز نکرده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز با اشاره به خطرناک بودن بی‌خطرسازی نشدن پسماندهای عفونی کلینیک‌های خصوصی و قاطی شدن این پسماندها با پسماندهای شهری گفت: با توجه به اینکه این پسماندها عفونی هستند اگر کارگران شهرداری با سوزن، شیء یا مواد آلوده برخورد داشته باشند منجر بیماری آن‌ها می ‌شود و اگر هم مشکلی هم در این خصوص رخ داده باشد، ما اطلاعی از آن نداریم. 

انتهای پیام 

نظر شما