شناسهٔ خبر: 67325107 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

آشنایی با طرح فرش های قرمز جدید و شیک در فرش ماشینی

فرش قرمز همواره مورد توجه ایرانیان بوده و طرح فرش سنتی و کلاسیک و اخیرا مدرن و وینتیج قرمز همیشه از گزینه‌های خرید فرش خانواده‌های ایرانی است.

صاحب‌خبر -

فرش قرمز همواره مورد توجه ایرانیان بوده و طرح فرش سنتی و کلاسیک و اخیرا مدرن و وینتیج قرمز همیشه از گزینه‌های خرید فرش خانواده‌های ایرانی است. فرش قرمز نماد شادی وعشق است. یک طرح فرش اصیل قرمز می‌تواند محیط خانه را گرم و صمیمی کند. در ادامه شما را با ویژگی‌های این فرش رنگی و زنده و نکاتی که باید در خرید آن درنظربگیرید، آشنا می‌کنیم.

فرش و فرش بافی هنری که با فرهنگ ایرانی گره خورده است

بدون‌شک برای هر ایرانی ، فرش نمونه کاملی از هنر اصیل ایرانی است. فرش پازیریک، قدیمی‌ترین فرش یافته‌شده جهان، یک فرش ایرانی است و گذر قرن‌ها از تولد فرش در ایران، این هنر را در اوج شکوفایی قرارداده‌است. فرش در زندگی ایرانیان دوستدار زیبایی و اصالت جایگاه اساسی دارد و انتظار هر ایرانی در خرید فرش به‌خصوص فرش ماشینی این‌است‌که با هزینه‌ای که صرف قیمت نسبتا گران فرش می‌کند، طرح و رنگ آن از هر لحاظ باب میلش باشد.

رسیدن به این هدف نیازمند نگاه دقیق‌تری به طرح و رنگ فرش ماشینی است تا بتوانید در بازار بزرگ فرش ماشینی، خرید رضایتمندانه را تجربه کنید. درادامه به ویژگی‌های فرش قرمز به‌عنوان یک رنگ فرش که می‌تواند هم اصیل هم مدرن باشد می‌پردازیم و طرح های شیک جدید در فرش ماشینی به‌خصوص فرش ماشینی کاشان را از نظرمی‌گذرانیم.

فرش قرمز، فرش گرم، شیک و اصیل

فرش قرمز یا لاکی سال‌ها است که جزو پرفروش‌ترین‌ فرش ها دربین ایرانیان شیفته اصالت و فرهنگ است. رنگ قرمز نماد هیجان و قدرت است و با خرید یک فرش قرمز سنتی، گرما و شادی به خانه‌تان روخواهدکرد. این رنگ بسیار چرک‌تاب بهترین گزینه برای خانواده‌های پرجمعیت با دکوراسیون سنتی است.

بعلاوه جذابیت و گرمای رنگ قرمز، باعث‌شده فرش قرمز جایگاه خود را در دکوراسیون مدرن امروزی هم بازکند. کافی‌است یک مبلمان ساده مینیمال طوسی رنگ با کوسن‌های قرمز و گلدان‌های شیشه‌ای قرمز درکنار آن را تجسم کنید تا به قدرت رنگ قرمز در جذاب‌کردن دکوراسیون مدرن پی ببرید. البته‌که فرش قرمز ساده مینیمال، طرح گبه، افشان، وینتیج یا خشتی می‌تواند جذابیت این دکوراسیون را به‌شدت افزایش دهد.

طرح فرش ایرانی، خلاقیت در نقش های سنتی و جدید

آشنایی بیشتر ما، محدود به تعدادی طرح فرش دستباف است که در اطرافمان پراستفاده‌تر هستند. فرش کاشان و اصفهان در مرکز ایران، فرش ریز ماهی و سالاری در آذربایجان، فرش گل ریز و گل رز در کرمان و فرش طرح گبه عشایری در فارس از این طرح فرش های دستباف اصیل سنتی هستند. البته‌که این طرح های فرش بی‌رقیب و آشنا همیشه به‌شدت پرطرفدار بوده‌اند و امروزه هم کارایی بسیاری در دکوراسیون ایرانی و اصیل دارند.

اما با توجه به رونق صنعت فرش ماشینی که تولید فرش را نسبتا سریع و ارزان کرده‌است، می‌توان تنوع بسیار زیاد طرح و رنگ فرش را در تلفیق طرح های سنتی فرش ایرانی با روش و سبک های جدید و مدرن به‌خصوص در فرش ماشینی کاشان مشاهده کرد. درادامه شما را با تعدادی طرح فرش ماشینی جدید شیک در طیف رنگی قرمز آشنا می‌کنیم.

آشنایی با طرح فرش های قرمز جدید و شیک در فرش ماشینی

فرش افشان

وقتی حرف فرش جدید پر فروش می‌شود، اولین گزینه‌، طرح فرش افشان است. در فرش افشان با حذف ترنج مرکزی طرح فرش ساده تر می‌شود. این ویژگی، فرش افشان را برای دکوراسیون هایی که تقارن کمتری دارند یا بیشتر از یک فرش درکنارهم پهن می‌شوند، مناسب می‌کند.

فرش افشان کاشان از نمونه‌های اصیل این نوع فرش است که بیشتر در رنگ زمینه قرمز بافته می‌شود. گل های شاه عباسی سنتی فرش ایرانی در اندازه متوسط پراکنده در زمینه فرش، ویژگی مشخص فرش افشان کاشان قرمز است.

فرش خشتی

یکی از خاص ترین و زیبا ترین انواع طرح فرش ایرانی ، فرش خشتی است. در فرش خشتی ، نقشه فرش به بخش‌های کوچک به نام خشت تقسیم می‌شود. در هر خشت فرش ، طرح مستقلی بافته می‌شود که در نگاه کلی، انسجام با طرح های بافته‌شده در خشت های دیگر دارد.

مثلا در هر خشت از فرش خشتی سنتی ، نقش یک درخت با رنگ زمینه قرمز ، آبی ، گردویی ، کرم یا سرمه ای خودنمایی می‌کند.

فرش وینتیج

فرش وینتیج نمونه‌ای از یک نوع طرح فرش شیک و لوکس و پر فروش است. شما با خرید این نوع طرح فرش، با پرداخت قیمت فرش ماشینی، از زیبایی و جذابیت فرش آنتیک در دکوراسیون اتاق خواب یا پذیرایی خود لذت خواهیدبرد.

اگرچه شباهت فرش وینتیج به فرش کهنه، تولیدکنندگان فرش ماشینی را به‌سمت به‌کارگیری طیف رنگی طوسی در فرش وینتیج سوق داده‌است، رنگ قرمز، جای خود را در این نوع طرح فرش ماشینی هم باز کرده‌است. تضاد رنگ های خنثی مثل طوسی، نقره ای، دودی و زغالی و رنگ قرمز به‌عنوان رنگ گرم با شدت بالا، جذابیت و نشاط خاص به یک فرش وینتیج می‌بخشد و از سردی ذاتی آن می‌کاهد.

فرش طرح گبه و گلیم

فرش طرح گبه و گلیم، یک طرح فرش سنتی ایرانی است، ولی به‌دلیل ساده بودن طرح و ساختار، می‌تواند هماهنگی زیادی با دکوراسیون مینیمال و مدرن ایجاد کند.

بعلاوه اقبال مردم به دکوراسیون سنتی و عناصرش ازجمله پشتی‌های گرد، کوزه‌های سفالی و خوراک‌پزهای قدیمی، فرش طرح گبه و گلیم به‌خصوص با رنگ قرمز را به بهترین خرید برای دکوراسیون سنتی تبدیل می‌کند.

آشنایی با طرح فرش های قرمز جدید و شیک در فرش ماشینی

فرش قرمز با چه دکوراسیون هایی ست می‌شود؟

فرش قرمز می‌تواند در دکوراسیون سنتی، کلاسیک، اصیل یا مدرن به زیبایی استفاده شود فقط باید به هماهنگی طرح فرش با فضا دقت کنید.

مثلا فرش قرمز طرح گبه یا فرش وینتیج قرمز می‌تواند دکوراسیون مدرن را جلوه خاص ببخشد. فرش اصیل قرمز می‌تواند زینت‌بخش دکوراسیون سنتی اصیل ایرانی یا اقامتگاه سنتی شیک باشد. اگر قهوه خانه دارید مطمئنا گلیم فرش قرمز ارزان قیمت بهترین خرید شما خواهدبود. و برای دکوراسیون ماکسیمال خواستنی می‌توانید از فرش خشتی سنتی یا مدرن با درون‌مایه رنگ قرمز بهره‌مند شوید.

فرش قرمز می‌تواند به‌سادگی با مبلمان و پرده طوسی، سفید، سیاه، نقره ای، طلایی یا سرمه ای ست شود. ازآن‌جایی‌که رنگ قرمز گرم است می‌تواند تضاد زیبا و دلنشینی با رنگ های سرد مثل آبی کم رنگ و نقره ای به‌وجودبیاورد. اگر دکوراسیون مدرن دارید، مطمئن شوید که رنگ قرمز ، پرجلوه‌ترین رنگ در دکوراسیون شما است تا بیشترین تاثیر فرش را شاهد باشید. و اگر از دکوراسیون سنتی ایرانی استفاده می‌کنید، از رنگ های کاملا متفاوت فیروزه ای ، سبز و آبی در دکوراسیون خود استفاده کنید چراکه به یک ترکیب ایده آل دست خواهید یافت.

آشنایی با طرح فرش های قرمز جدید و شیک در فرش ماشینی

فرش قرمز در طرح های متنوع را از کجا می‌توان خرید؟

با وجود تمام آن‌چه درباره ویژگی‌های جذاب غیرقابل‌انکار فرش قرمز گفتیم، رنگ قرمز در بازار امروزه فرش، یک رنگ خاص است و بنابراین یافتن یک فروشگاه فرش که تنوع بالایی از فرش قرمز در طرح و سبک های مختلف را به فروش برساند، کار ساده ای نیست.

فروشگاه فرش قالی کاشان با آدرس https://ghaliekashan.com/ یک فروشگاه فرش اینترنتی است که سال‌ها تجربه در فروش فرش ماشینی کاشان دارد. این شرکت ثبتی، دارای نماد اعتماد الکترونیک و جواز کسب اینترنتی از اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی است. فروش مستقیم فرش از کارخانه فرش کاشان و گارانتی و ضمانت نامه بلندمدت معتبر تنها بخشی از مزایای این فروشگاه فرش ماشینی است. بعلاوه می‌توانید از مشاوره کارشناس‌های خبره فروش فرش ماشینی در این مجموعه بهره‌مند شوید.

نظر شما