شناسهٔ خبر: 67325079 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

مشخصات فنی و امکانات اتوبوس بین شهری فوتون U9 زامیاد رسما اعلام شد

صاحب‌خبر -

مشخصات فنی و امکانات اتوبوس بین شهری فوتون U9 زامیاد که در نمایشگاه خودرو شیراز معرفی شده بود توسط شرکت سازنده اعلام شده است.

شرکت زامیاد چندی پیش و در جریان نمایشگاه خودرو شیراز از اتوبوس بین شهری فوتون U9 در دو نسخه عادی و VIP رونمایی کرد. حال و در جدیدترین اخبار خودرو، زیرمجموعه سایپا با انتشار کاتالوگ این دو اتوبوس، جزئیات مشخصات فنی و امکانات آن‌ها را اعلام کرده است.

بررسی مشخصات فنی و امکانات اتوبوس فوتون U9 زامیاد

اتوبوس فوتون U9 زامیاد در هر دو نسخه استاندارد و VIP از یک پیشرانه شش سیلندر 6.7 لیتری خطی توربودیزل کامینز برخوردار است که می‌تواند قدرت 300 اسب بخاری و گشتاور 1100 نیوتن‌متری را ارائه کند. وظیفه انتقال نیروی پیشرانه به چرخ‌ها نیز بر عهده یک گیربکس اتوماتیک مجهز به ریتاردر هیدرولیکی است.

اتوبوس بین شهری فوتون U9 زامیاد اتوبوس بین شهری فوتون U9 زامیاد

ابعاد این اتوبوس به ترتیب 9380 میلی‌متر طول، 2500 میلی‌متر عرض و 3400 میلی‌متر ارتفاع است که نسبتا کوچک‌تر از دیگر اتوبوس‌های بین‌شهری رایج محسوب می‌شود و سبب می‌شود این محصول در دسته میدل‌باس‌ها جای بگیرد.

از جمله مهم‌ترین امکانات رفاهی و ایمنی اتوبوس فوتون U9 زامیاد باید به سیستم ترمز اضطراری (AEBS)، رادار هشدار خروج از خط (LDWS)، مانیتور لمسی 7 اینچی راننده، دوربین 360 درجه، تاخوگراف، تلویزیون، تنظیم برقی زوایای داخلی آینه‌های جانبی، یخچال و چای‌ساز، سیستم کروز کنترل، چراغ‌های روز، صندلی راننده پنوماتیکی و سامانه کنترل پایداری (ESP) اشاره کرد.

گفتنی است که تفاوت تیپ عادی و VIP اتوبوس زامیاد به تعداد صندلی و امکانات رفاهی برای مسافران مربوط است. به‌نحوی که نسخه VIP این اتوبوس از 18 صندلی تخت‌شو با زیرپایی برخوردار است که همگی از یک نمایشگر 11 اینچی، سینی تاشو، جا لیوانی و پورت USB برخوردارند. نسخه معمولی اما صرفا از 38 صندلی عادی برخوردار است که فاقد این امکانات هستند. کاتالوگ هر دو نسخه اتوبوس فوتون U9 زامیاد را در ادامه می‌بینید:

در پایان شما را به مطالعه مطلب معرفی و بررسی اتوبوس بین شهری اسنا C9 در گجت نیوز دعوت می‌کنیم.

ویدیو مرتبط
مطالب بیشتر در گجت نیوز:
اتوبوس‌های جدید اسنا به تهران رسیدند مجوز صادر شد؛ اتوبوس های کارکرده به ایران سرازیر می‌شوند سایپا آریا هیبریدی به زودی در بازار ایران خودروهای سایپا به‌زودی به این موتورهای جدید مگا موتور مجهز می‌شوند

برچسب‌ها:

نظر شما