شناسهٔ خبر: 67325064 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گازرسانی به ۱۳۲ واحد صنعتی خراسان‌شمالی در دولت سیزدهم

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: ۱۳۲ واحد تولیدی و صنعتی استان در مدت فعالیت دولت سیزدهم از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سید محمود هاشمی روز یکشنبه در نشست خبری اظهار کرد: ۵۱۲ کیلومتر خطوط توزیع، تغذیه و انتقال و ۲ هزار و ۶۹۲ انشعاب در این واحدهای صنعتی اجرا نیز ایجاد شد.

وی افزود: همچنین در این بازه زمانی ۲ پاسگاه مرزی در استان نیز گازرسانی شد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌شمالی افزود: پنج هراز و ۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار در دولت سیزدهم برای گازرسانی به روستاها، شهرک های روستایی، واحدهای تولیدی و صنعتی و طرح نهضت ملی مسکن استان هزینه شد.

اکنون ۱۰۰ درصد شهرها و ۱۰۰ درصد روستاهای این استان از نعمت گاز برخوردار هستند.

گازرسانی به ۱۱۵ روستا

مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌شمالی گفت: ۱۱۵ روستا و شهرک روستایی در دولت سیزدهم با بیش از ۴٠٠ کیلومتر شبکه و ۲ هزار انشعاب با هزینه حدود پنج هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال گازرسانی شده و ضریب نفوذ گاز روستایی به ۱۰۰ درصد رسیده است.

وی همچنین از اجرای بیش از ۳۶۴ کیلومتر شبکه گذاری گاز طبیعی در سال ۱۴۰۲ در این استان خبر داد.

هاشمی ادامه داد: اجرای شبکه گاز بهره برداری شده در سال گذشته به نسبت سال ۱۴۰۱ حدود ۱۰۲ درصد رشد را نشان می دهد و در مجموع تاکنون بیش از هشت هزار کیلومتر شبکه گذاری در سطح استان خراسان شمالی به انجام رسیده است.

برخورداری یکهزار و ۲۸۶ مددجو از نعمت گاز رایگان

مدیر عامل شرکت گاز خراسان شمالی تصریح کرد: ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار در سفر رییس جمهور به استان برای گازرسانی منازل مددجویان زیر پوشش نهادهای حمایتی اختصاص یافت که تاکنون ۱۳۲ میلیارد ریال آن جذب شده است.

وی عنوان کرد: ۵۰۰ خانواده مددجوی زیر پوشش سازمان بهزیستی و ۷۸۶ واحد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) زیر پوشش این طرح قرار گرفتند.

هاشمی بیان کرد: تاکنون ۸۱ میلیارد ریال اعتبار کمیته امداد استان از محل سفر رییس جمهور به استان تخصیص یافته است.

نظر شما