شناسهٔ خبر: 67324942 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هشت هزار دستگاه وسیله نقلیه در قزوین شماره گذاری شد

قزوین - ایرنا - رییس پلیس راهور قزوین گفت: هشت هزار دستگاه وسیله نقلیه اعم از خودرو و موتورسیکلت از ابتدای سال جاری تاکنون شماره گذاری شد.

صاحب‌خبر -

سرهنگ علی آسیایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تفکیک وسایل نقلیه به ترتیب هفت هزار دستگاه خودرو و یک هزار دستگاه موتورسیکلت بوده که در مراکز تعویض پلاک استان شماره گذاری شده است.

وی اضافه کرد: صدور بیش از پنج هزار جلد گواهی نامه شامل تمدید و صدور اولیه و همچنین اقدامات لازم در حوزه پلیس +۱۰ و کنترل ترافیک از دیگر اقدامات پلیس راهور در سال جاری است.

سرهنگ آسیایی در خصوص رنگ بندی گواهی نامه رانندگی اظهار کرد: در این طرح قرار است که گواهی نامه رانندگان بر اساس نوع عملکرد راننده به سه رنگ سفید، نقره‌ای و طلایی تقسیم بندی می‌شود که بالاترین رتبه همان طلایی است.

این مسوول انتظامی با بیان اینکه نوع تخلفات، میزان تصادفات و سوابق رانندگی فرد راننده در این رنگ بندی اهمیت دارد، تصریح کرد: از مزایای داشتن گواهی نامه طلایی تخفیف در تخلفات و جرایم و حتی بیمه خودرو است که اگر این طرح اجرایی شود در سراسر استان به صاحبان خودرو اطلاع رسانی خواهیم کرد.

رییس پلیس راهور قزوین خاطرنشان کرد: متاسفانه نرخ جرایم رانندگی بازدارنده نیست، به طور مثال جریمه پارک ممنوع ۱۵۰ هزار ریال است که برای برخی اصناف و کسبه بسیار ناچیز بوده و اهمیتی ندارد، بر همین اساس انتظار داریم با افزایش نرخ جرایم بتوانیم جلوی تخلفات را بگیریم.

نظر شما