شناسهٔ خبر: 67324763 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

نماینده مردم سمنان: شبکه فیبر نوری با سرعت و شتاب در سراسر کشور در حال توسعه است

عباس گلرو در مجلس گفت: یکی از استفاده‌های ضروری در شرایط ارتباطی در شرایط بحرانی به ویژه نقاط حادثه‌خیز و صعب‌العبور در حوزه انتخابیه و همچنین در حال حاضر که آزادراه حرم تا حرم در حال ساخت است نگاه ویژه‌ای برای پیشبرد زیرساخت اینترنت و شبکه اطلاعات شود.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - عباس گلرو نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۳ تیرماه) مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش وزیر ارتباطات در مورد میزان تحقق دولت هوشمند و اجرای شبکه ملی اطلاعات کشور در اجرای بند (۸) ماده (۲۲) آیین‌نامه داخلی مجلس با تشکر از اقدامات وزارت ارتباطات دولت سیزدهم درخصوص گسترش شبکه ملی اطلاعات و توسعه اینترنت در نقاط محروم گفت: شبکه فیبر نوری با سرعت و شتاب در سراسر کشور در حال توسعه است و نیاز به تکمیل دارد. همچنین اقدامات خوبی در روستا‌های سراسر کشور انجام شده است.

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس ادامه داد: از دیگر اقدامات دولت سیزدهم طرح توسعه فضای دولت الکترونیک در روستا‌ها بوده است که باید از این بابت کمال تشکر و قدردانی را از وزارت ارتباطات داشت، همچنین برای گسترش زیرساخت اینترنت نسل ۵ هم در شهر‌های بزرگ کار‌ها شروع شده است که این نیز اقدام خوب وزارت ارتباطات است و در توسعه شبکه ملی اطلاعات هم تا حدود زیادی کار پیش رفته است، همچنین اتصال جزایر سه‌گانه بوده است که برای این کار مسیر ۱۵۰ کیلومتری دریایی به سرزمین مادری به فیبر نوری متصل شده است.

وی افزود: همان طور که وزیر ارتباطات بیان کردند ۹۹ درصد دستگاه‌ها به شبکه ملی اطلاعات وصل شده‌اند و فقط وزارت خارجه این کار را انجام نداده است که انتظار می‌رود نگاه ویژه به دستگاه سیاست خارجی داشته باشید.

گلرو عنوان کرد: یکی از استفاده‌های ضروری در شرایط ارتباطی در شرایط بحرانی به ویژه نقاط حادثه‌خیز و صعب‌العبور در حوزه انتخابیه و همچنین در حال حاضر که آزادراه حرم تا حرم در حال ساخت است نگاه ویژه‌ای برای پیشبرد زیرساخت اینترنت و شبکه اطلاعات شود.

انتهای پیام/

نظر شما