شناسهٔ خبر: 67324729 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

واگذاری ۴۲۶ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن در نهاوند

همدان- ایرنا- رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نهاوند گفت: ۴۲۶ قطعه زمین به ۷۵۸ متقاضی در شهرک امیرکبیر نهاوند برای ساخت مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن به متقاضیان واگذار شد.

صاحب‌خبر -

«علی جلالوند» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در طرح نهضت ملی مسکن مراحل نام‌نویسی در هشت مرحله انجام شد که در مجموع هشت هزار و ۴۶۸ نفر متقاضی مسکن در این شهرستان ثبت‌نام کرده‌اند.

وی افزود: در بررسی‌ها و پالایش‌های انجام شده تعداد ۱۲۵۰ نفر واجد شرایط بودند که از این تعداد ۳۶۵ نفر در شهرک شهید حیدری در قالب پروژه‌های بنیاد ساخت حیدری ۱ و ۲ و۳ واگذار شده که در قالب مجتمع ۲۷۴ واحدی و ۴۶ واحدی و ۴۵ واحدی ساخته می‌شود.

رئیس بنیاد مسکن نهاوند همچنین ادامه داد: ۴۹۳ قطعه زمین رایگان نیز به گروه‌های ساخت در قالب گروه‌های یک نفره شامل ۸۷ قطعه زمین ویلایی برای نهادهای حمایتی و ۳۱۹ قطعه به ۶۳۸ نفر در قالب گروه‌های ساخت ۲ نفره واگذار شده است.

جلالوند بیان کرد: ۱۱ قطعه زمین نیز به ۳۳ نفر در قالب گروه‌های ساخت سه نفره و در مجموع ۴۶۸ قطعه زمین به تعداد ۷۵۸ نفر در شهرک امیرکبیر نهاوند واگذار شده است.

وی گفت: در شهر فیروزان نیز ۴۱ قطعه برای ۱۲۳ نفر متقاضی در قالب گروه‌های ساخت سه نفره واگذار شده و تاکنون ۶۸۰ نفر هم انصراف داده‌اند.

رئیس بنیاد مسکن نهاوند یادآور شد: ۲۴ قطعه از زمین‌های تحویلی نهضت ملی مسکن در شهرک امیرکبیر به علت واقع شدن در مسیل سیلاب از سایت شهرک حذف شده است.

جلالوند افزود: قرارداد واگذاری اجاره عرصه به ۷۵۸ نفر متقاضی گروه ساخت منعقد شده و مابقی نیز بزودی انجام خواهد شد.

به گفته وی، متقاضیان با این قرارداد می‌توانند با مراجعه به شهرداری و سازمان نظام مهندس نقشه و پروانه خود را دریافت کنند و پس از آن جهت شروع عملیات ساخت به بانک مسکن جهت دریافت تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی از سوی بنیاد مسکن معرفی می شوند.

مدیر بنیاد مسکن نهاوند بیان کرد: تاکنون در شهرک امیر کبیر هشت نفر موفق به گرفتن پروانه ساخت شده و به بانک نیز معرفی شده‌اند و در حال انعقاد قرار داد هستند.

جلالوند یادآور شد: در فیروزان نیز ۸۱ نفر موفق به گرفتن پروانه ساخت شده‌اند که ۴۲ نفر به بانک معرفی و ۱۵ نفر آنها عقد قرار داد شده‌اند و در مرحله ساخت هستند.

وی با بیان اینکه در تمام پروژه‌ها زمین رایگان در اختیار متقاضی به صورت اجاره ۹۹ ساله قرار گرفته است، اظهار کرد: در گروه ساخت احداث بنا به صورت مشارکتی با خود متقاضی و بانک بوده، اما بنیاد ساخت به دلیل انبوه‌سازی بنیاد مسکن این واحدها را با آورده متقاضی و مشارکت بانک مسکن احداث و در پایان در اختیار متقاضی قرار می‌دهد.

مدیر بنیاد مسکن نهاوند گفت: تسهیلات بانک مسکن برای هر نفر ۵۵۰ میلیون تومان است که در شهر فیروزان متقاضیان از تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی استفاده کردند.

جلالوند ضمن تقدیر از همکاری و تعامل خوب اداره راه و شهرسازی و خدمات ارزنده بانک مسکن، بیان کرد: این تعامل موجب شده تا ساختمان‌های طرح نهضت ملی مسکن شهرستان نهاوند از پیشرفت فیزیکی مناسبی برخوردار باشند.

به گزارش ایرنا؛ شهرستان نهاوند به مرکزیت شهری به همین نام در جنوب استان همدان قرار دارد.

نظر شما