شناسهٔ خبر: 67324653 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شهروندان مشهدی امسال ۱۵ روز هوای «پاک» تنفس کردند

رییس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد گفت: شهروندان این کلانشهر در بهار امسال ۱۵ روز هوای «پاک» تنفس کردند که این رقم در مدت مشابه سال قبل پنج روز بود.

صاحب‌خبر -

محمد پذیرا گفت: در سه ماه اول امسال ۶۷ روز نیز کیفیت هوا روی شاخص «قابل قبول» قرار داشت که این عدد در مدت مشابه پارسال نیز ۶۷ روز بود.

وی اضافه کرد: تعداد روزهای هوا با شرایط ناسالم برای گروه های حساس نیز در سال جاری نسبت به مدت مشابه پاسال حدود ۵۰ درصد کاهش داشته است، به طوریکه در بهار امسال ۱۱ روز شاخص هوا در شرایط ناسالم برای گروه های حساس بود اما در مدت مشابه پارسال این میزان ۲۱ روز بود.

پذیرا گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون در هیچ روزی کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای همه اقشار قرار نگرفته است.

رییس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد افزود: بارندگی های بهار امسال نقش مهمی در افزایش کیفیت هوا ایفا کرده است.

کلانشهر ۳۵۰ کیلومترمربعی مشهد با ۷۲۳ کیلومتر گذرگاه محلی، خیابان و بزرگراه، ۳.۵ میلیون نفر جمعیت را در خود جای داده است.

روند کنونی آلودگی هوای کلانشهر مشهد، که به طور معمول ۷۰ درصد ناشی از فعالیت ناوگان حمل و نقل است، ظرف سالهای اخیر به علت تداوم پدیده خشکسالی همراه با افزایش حجم گرد و غبار و پایداری وضعیت جوی، با سرعت رو به تشدید است.

نظر شما