شناسهٔ خبر: 67324633 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

ترامپ از خجالت بایدن در آمد/ آمریکا در سرازیری جنگ جهانی است؟

اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده تأکید کرد که سیاست‌های جو بایدن، به زودی واشنگتن را به جنگ جهانی سوم خواهند کشاند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس،  «مرز ما لبریز شده است. تورم بیداد می‌کند. جرم از کنترل خارج شده است. اروپا در هرج و مرج است. خاورمیانه درحال انفجار است....این رئیس‌جمهور هولناک وحشتناک ما را به سمت جنگ جهانی سوم سوق می‌دهد» این‌ها بخشی از سخنرانی انتخاباتی دونالد ترامپ در خصوص رئیس‌جمهور آمریکا جو بایدن است.طبق گزارش شبکه روسی راشاتودی، رئیس جمهور سابق آمریکا شب گذشته (شنبه شب) در یک گردهمایی انتخاباتی در فیلادلفیا به موضوع مهاجرت، جرم و جنایت و اقتصاد پرداخت.وی بار دیگر به طرفدارانش وعده داد که اگر در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری نوامبر 2024 پیروز شود، قبل از مراسم تحلیف که همان 25ژانویه 2025 (6 بهمن ماه) بحران جنگ اوکراین را رفع می‌کند.

خبر مرتبط
معضل پیچیده جنگ غزه برای کاخ سفید/تمایل نتانیاهو به بازگشت ترامپ

اقتصادنیوز: نشریه «پولیتیکو» امروز (شنبه) گزارش داد که کاخ سفید نسبت به سخنرانی آتی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نشست مشترک دو حزب اصلی آمریکا در کنگره نگران بوده و معتقد است که وی از این سخنرانی برای حمله به سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه حمله خواهد کرد.

در بحبوحه مبارزات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، ترامپ بارها، رقیب دموکرات خود یعنی بایدن را عامل بحران‌های سیاسی و اقتصادی و اجتماعی داخلی و خارجی ایالات متحده معرفی کرده است و بر این باور است که سیاست‌های بایدن در امور مهاجرت بوده که مسیر را برای ورود تروریست‌ها به خاک آمریکا فراهم کرده است.ترامپ به هوادارانش در فیلادلفیا وعده مبارزه با ورود مهاجران به خاک آمریکا را داد و گفت: «همان روز اول، مرز را خواهم بست» و گفت که فرمان اجرایی اخیر بایدن برای جلوگیری از اخراج 500 هزار مهاجر غیرقانونی که با شهروندان آمریکایی ازدواج کرده‌اند را «پاره خواهد کرد».
خبر مرتبط
افول وضعیت اسرائیل در جنگ غزه/تلاش نتانیاهو برای بازگشت ترامپ

اقتصادنیوز: این روزها درحالی منابع مطلع از تلاش نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای بازگشت رئیس جمهور سابق آمریکا به قدرت و تصمیم وی برای طولانی کردن جنگ غزه تا آن زمان پرده برداشته‌اند که به نظر می‌رسد این انتظار بی‌نتیجه باشد و در نهایت به فروپاشی راهبردی رژیم اشغالگر با توجه به وضعیت شکننده امروز آن منجر شود.

ترامپ همچنین مدعی شد که تحت ریاست‌جمهوری بایدن، «ایران، جسور شده است و چین در حال پیشرفت است».ترامپ و بایدن از هر تریبونی برای تخریب وجهه یکدیگر استفاده می‌کنند و این در حالی است که اکثر نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که مردم آمریکا تمایلی به انتخاب هیچ‌یک از این دو نفر ندارند و از عملکرد هر دو آن‌ها ناراضی هستند.

 

نظر شما