شناسهٔ خبر: 67324581 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دفاع مدنی غزه: ۵۰ درصد از خودروهای ما در رفح کار نمی‌کنند

سپیده حسینی

دستگاه دفاع مدنی نوار غزه اعلام کرد که ۵۰ درصد از خودروهایش در شهر رفح به دلیل کمبود سوخت و حملات ارتش اشغالگر به کارگاه‌های آنها کار نمی‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، دستگاه دفاع مدنی نوار غزه در بیانیه‌ای اعلام کرد که اشغالگران اسرائیلی نیروهای دستگاه‌های مداخله بشردوستانه را به محاصره درمی‌آورند و ۵۰ درصد از این خودروها در شهر رفح به دلیل کمبود سوخت و خرابی جزئی و نبود قطعات یدکی و یا حملات این رژیم به کارگاه‌های آن کار نمی‌کنند.

این دستگاه در ادامه بیانیه خود تاکید کرد که این مساله به شکل مستقیمی بر مداخلات و کمک‌های فوری نیروهای آن تاثیر گذاشته و این خرابی‌ها باعث شده زخمی‌ها و شهدا در ۲ استان رفح و استان مرکزی نوار غزه با خودروهای  آتش‌نشانی منتقل شوند.

این دستگاه با اشاره به اینکه در سایه جنگ نسل‌کشی که فلسطینی‌ها با آن روبرو هستند، از کمبود شدید امکانات رنج می‌برد، آنروا (آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی) و سازمان ملل را مسؤول کامل عدم امدادرسانی سوخت مورد نیاز این دستگاه برای انجام ماموریت‌هایش دانست و اعلام کرد این اقدام بر خلاف قوانین بین‌المللی است که هیئت‌های سازمان ملل را به تعامل با دستگاه‌های مداخله بشردوستانه جهت نجات جان افراد ملزم می‌کنند.

این دستگاه در ادامه بیانیه خود از «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل خواست آنروا را به تامین مقادیر کافی سوخت جهت فعالیت خودروهای آتش‌نشان و امداد و نجات و واکنش سریع ملزم کرده و محاصره دفاع مدنی را در مجمع عمومی سازمان ملل مطرح کند.

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر سال گذشته با حمایت آمریکا جنگ ویرانگری را علیه نوار غزه آغاز کرد که تاکنون بیش از ۱۲۳ هزار فلسطینی در این حملات شهید و زخمی شدند.

تل‌آویو با وجود اینکه شورای امنیت دو قطعنامه را در خصوص لزوم توقف فوری این جنگ صادر کرد و دیوان بین‌المللی دادگستری نیز به آن دستور داد حمله به رفح را متوقف کرده، تدابیری برای جلوگیری از نسل‌کشی در نوار غزه در پیش گرفته و شرایط انسانی وخیم موجود در نوار غزه را بهبود ببخشد، باز هم به حملات خود ادامه می‌دهد که در نتیجه این رژیم دچار انزوای بین‌المللی شده و در دیوان بین‌المللی دادگستری تحت پیگرد قانونی قرار گرفته و علاوه بر اینها  «کریم خان» دادستان این دادگاه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم و «یوآو گالانت» وزیر جنگ کابینه او را مسؤول  جنایات جنگی و ضد بشری انجام شده در غزه دانست و صدور حکم‌های بازداشت در حق آنها را خواستار شد.

انتهای پیام

نظر شما