شناسهٔ خبر: 67324402 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

در سینما و تیاتر چه خبر است؟

خبرگزاری ایسنا

خبر‌هایی باشگاه. فیلم سوره، نقد و بررسی کاپیتان و... از جمله خبر‌های دریافتی سینما و تیاتر است.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

این دوره که از سال ۱۳۹۹ برگزار می‌شود، مخصوص جوانان ۱۸ تا ۲۵ سالهٔ علاقه‌مند به هنر سینماست که می‌خواهند در کارگاه‌های تخصصی زیر نظر اساتید حرفه‌ای فیلم‌سازی را تجربه کنند.

شرط ورود به «کاتینو» ساخت یک فیلم نیز هست، اما نه‌چندان حرفه‌ای، حتی با گوشی تلفن همراه اگر فیلمی را ساخته‌اید و استاندارد‌ها را رعایت کرده باشید در این سفر پرماجرا همراه ما خواهید بود.

 «کاتینو ۴» شامل کارگاه‌های تخصصی از ایده تا فیلمنامه، کارگردانی و نشست‌های تخصصی انتقال تجربه و آشنایی با تهیه و تولید فیلم، جایگاه بازیگردانی، رابطهٔ فیلم‌بردار و کارگردان، رابطه تدوینگر و کارگردان، آشنایی با صدابرداری و صداگذاری، طراحی صحنه و لباس، فرایند پیش‌تولید، اهمیت دیالوگ‌نویسی، شیوهٔ ارائهٔ طرح و فیلمنامه و... خواهد بود.

باشگاه فیلم سوره پس از ده سال فعالیت مستمر در صنعت سینما و ساخت چندین اثر سینمایی و تلویزیونی موفق توانسته است مسیر میان آموزش و کار حرفه‌ای در سینما و تلویزیون را برای جوانان هموار کند و مرکز رشد و شتاب‌دهی فیلمسازان جوانی باشد که سینما برایشان جدی است.

لاله‌زار هنوز هم جایی برای سینماگران است، این موضوع را باشگاه فیلم سوره در انتهای خیابان ارباب جمشید گواهی می‌دهد. 

اکنون در دهمین سال فعالیت باشگاه فیلم سوره این مرکز پس از ساخت تعداد بسیار زیادی فیلم کوتاه، تله‌فیلم و سریال و فیلم سینمایی مانند «بیست یک روز بعد»، «دیدن این فیلم جرم است»، «مصلحت» و «باغ کیانوش» محلی برای رشد و توانمندسازی فیلمسازان جوان است. «کاتینو ۴» در این مؤسسه با آموزش‌های تجربه‌محور و کارگاهی مسیر حرفه‌ای شدن را برای هنرجویان خود فراهم می‌کند. 

 «چگونه فیلم‌ساز شویم؟»

از طریق سایت باشگاه فیلم سوره به آدرس www.sourehfilm.ir مراجعه نمایید و در کاتینو ثبت نام کنید.

فیلم سینمایی «ماهی در قلاب» به کارگردانی محی‌الدین مظفر و تهیه‌کنندگی امیر تاجیک و دیمیتری پیرکولاف در تاجیکستان رونمایی شد.

 طی یک نشست خبری در شهر دوشنبه تاجیکستان از اولین تولید مشترک سینمایی شبکه آی‌فیلم با شرکای تاجیک و روس رونمایی شد. مرتضی شمسی نماینده معاونت برون مرزی سازمان صداوسیما، علیرضا حقیقیان سفیر ایران در تاجیکستان، محمدسعید شاهیان مدیر تاجیک فیلم، نهاد رسمی فیلمسازی در تاجیکستان، عابد نظریان معاون اول وزیر فرهنگ تاجیکستان و چهره‌های هنری و رسانه‌ای تاجیکستان و روسیه در این مراسم حضور داشتند.

مرتضی شمسی نماینده معاونت برون مرزی در این نشست گفت: زمانی بود که ما و شما نمی‌توانستیم و اجازه نداشتیم که به زبان فارسی صحبت کنیم. رودکی بزرگ با کمک امیر سامانی زبان فارسی ما را دوباره احیا کرد. رودکی را پدر شعر پارسی می‌دانند، چون تا پیش از او ایرانیان حق استفاده از شعر را نداشتند. این موضوع در فیلم زندگی رودکی هم آورده شده است.

شمسی یادآور شد: رسانه جدید فیلم و سریال است. ما محتوای بزرگی همچون ۸۰ هزار موقعیت سلحشوری داریم و هیچ تمدنی در دنیا چنین فرصتی ندارد. ما باید از این فرصت استفاده کرده، با یکدیگر همدل شویم. 

کار‌های مشترک ایران و تاجیکستان باید بیشتر شود

محمدسعید شاهیان مدیر تاجیک فیلم نیز در سخنانی با اشاره به تلاش مظفر کارگردان این فیلم برای ساخت اثری به زبان فارسی بیان کرد: شمعی که او روشن کرده باید به یک شعله مبدل شود. عوامل این فیلم حاضر بودند ۲۴ ساعته برای ساخت آن تلاش کنند. من امروز افتخار می‌کنم در سرزمینمان می‌توانیم چنین آثاری را با حضور برادران ایرانی‌مان بسازیم. ما باید کار‌های مشترکمان را زیاد کنیم، مشکلاتی وجود دارد، ولی ما باید دست به کار شویم و در آینده کار‌های ما بهتر و بهتر خواهد بود.

هیچگاه در تاجیکستان احساس غربت نداشتم

امیر تاجیک تهیه کننده ایرانی فیلم نیز در این نشست با اشاره به نخستین باری که به تاجیکستان سفر کرده بود، گفت: من برای ساخت یک مستند با محوریت زبان فارسی به اینجا سفر کرده بودم. در فرودگاه تقاضا کردم مرا به یک بازارچه سنتی ببرند و به بازار مهرگان که رسیدم اولین فروشنده بیتی شعر برای من خواند: «هیچ شادی نیست اندر این جهان، برتر از دیدار روی دوستان.» من از لحظه‌ای که وارد تاجیکستان شدم هیچگاه احساس غربت نداشتم و حس خوبی که مردم این کشور به ایرانی‌ها می‌دهند باعث می‌شود احساس نکنیم در یک کشور دیگر هستیم، به ویژه که زبان، فرهنگ و اعتقاداتمان به یکدیگر نزدیک است.

مطمئنم فیلم در سطح جهانی دیده و پذیرفته می‌شود

وی ادامه داد: خوشحالم که من هم نقش کوچکی در این فیلم داشتم و مطمئنم این فیلم در سطح جهانی دیده می‌شود و مفاهیم و ارزش‌های مدنظر را برای مردم کشور‌های دیگر هم به در قالبی هنرمندانه و با زبان هنر هفتم نمایش خواهد گذاشت. ما باید زبان و فرهنگ فارسی را حفظ کنیم و این فیلم یک گام جلوتر هم برمی‌دارد و این مفاهیم را به مخاطبان کشور‌های دیگر نیز منتقل می‌کند.

پس از پخش ویدیویی از پشت صحنه «ماهی در قلاب»، تاجیک اعلام کرد: هم اکنون مرحله تصویربرداری فیلم به پایان رسیده و به امید خدا مراحل پساتولید (پست پروداکشن) با حضور آقای محی الدین توسط هنرمندان و متخصصان حوزه سینما در ایران انجام خواهد شد.

سرمایه فرهنگی عظیم دو کشور باید به دنیا عرضه شود

علیرضا حقیقیان سفیر ایران در تاجیکستان دیگر مهمان این مراسم بود که حاضران را هم زبان، هم فرهنگ، هم تبار و خویشاوند خواند و گفت: خوشحالم که امروز شاهد یک همکاری مشترک در عرصه سینما هستیم. با این ابزار‌هایی که در خدمت دو کشور دوست و هم فرهنگ وجود دارد، ما می‌توانیم سرمایه و فرهنگ عظیم مشترک بین دو کشور و یک ملت را به دنیا عرضه کنیم. تاجیکستان فرصت‌های بسیاری برای همکاری مشترک در عرصه‌های هنری دارد که باید شناسایی شوند.

وی افزود: خوشبختانه روابط دو کشور در همه عرصه‌ها رو به پیشرفت است و باید همکاری فرهنگی مورد توجه ویژه قرار بگیرد و باید از این تاریخ، فرهنگ و زبان مشترک نهایت استفاده را برده و این افتخار چند هزار ساله خود را به دنیا عرضه کنیم.

همکاری مشترک ایران و تاجیکستان باید پایه‌گذاری شود

در ادامه عابد نظریان معاون وزیر فرهنگ تاجیکستان هم با بیان اینکه معرف یک اثر، مخاطب آن است، اظهار کرد: آدمیزاد سینما را اختراع کرد و امروز با پیشرفت‌هایی که به آن‌ها رسیده‌ایم، رقابت بر سر استعداد است و خوشحالم محی‌الدین مظفر کارگردان بااستعداد تاجیکستانی همفکران خود را در ایران پیدا کرده است. وزارت فرهنگ تاجیکستان نیز از این اتفاق بسیار خرسند است.

مفاهیم مشترک بین دو کشور، همکاری را آسان می‌کند

محی الدین مظفر کارگردان جوان تاجیکستانی فیلم نیز که پیشتر فیلم «داو» را کارگردانی کرده، در این نشست با استقبال از همکاری سینمایی با ایران و روسیه گفت: با ایران هم زبانیم و هم فرهنگیم و خیلی راز و رمز‌های زندگی یکدیگر را می‌شناسیم. این یکی از دلایل مهم همکاری دو کشور شد. وقتی مفاهیم مشترکی داریم، راحت‌تر به یکدیگر اعتماد می‌کنیم و همکاری آسان می‌شود. به همین دلیل برای تولید هر پلان و سکانس بسیار فکر کردیم و وقت زیادی گذاشتیم تا به تصویری که حین نگارش فیلمنامه داشتیم، نزدیکتر شویم.

مظفر تاکید کرد: فیلمنامه توسط بختیار کریموف نوشته شده و استاد والری احدوف آن را بازنویسی کرده‌اند. تصویربرداری فیلم به مدت ۴۵ روز در شهر‌های بوستان، آیینی، پنجکیت، نوراک و دوشنبه که محدوده‌ای از شمال تا جنوب تاجیکستان را پوشش می‌دهد، به طول انجامیده است. این فیلم آرزو و آمال کودکانی است که چشم انتظار دیدن حتی یک بار دیگر مادرشان هستند.

فیلم سینمایی «ماهی در قلاب» محصول مشترک شبکه آی‌فیلم و شرکت سیکاپ از ایران با همکاری شرکت داوفیلم تاجیکستان و امکارت روسیه است که به مدت ۱۰۵ دقیقه در اختیار مخاطبان بین‌المللی قرار خواهد گرفت. نخستین اکران سینمایی فیلم، در ایران خواهد بود.

برگزاری اولین هفته‌ی تئاتر در دانشگاه معماری و هنر پارس

دانشگاه معماری و هنر پارس برای اولین بار، میزبان اجرای دانشجویان در هفته‌ی تئاتر شد. در این رویداد، که به همت کانون تئاتر و هنر‌های اجرایی دانشگاه پارس و از تاریخ ۲۸ الی ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ در سالن اصلی مجموعه‌ی «صحنه آبی» برگزار شد، به انتخاب هیئت انتخاب آثار، متشکل از اساتید دانشگاه معماری و هنر پارس آقایان آرش پارساخو و مهرداد مصطفوی، هشت اثر برای شرکت در جشنواره انتخاب شدند. همچنین دو اثر نیز در بخش نگاه ویژه‌ی هیئت انتخاب در بخش جنبی جشنواره قرار گرفتند.

آیین اختتامیه‌ی این رویداد نیز که در روز ۳۱ خردادماه و با حضور هیئت داوران، آزاده انصاری، دکتر حامد شفیع‌خواه و سیاوش قائدی، و با حضور مدیر گروه هنر‌های نمایشی، دکتر فرهاد امینی، و دیگر اساتید و اعضای کانون تئاتر این دانشگاه برگزار شد و برگزیدگان این رویداد با توجه به آرا هیئت داوران، به تفکیک در بخش‌های زیر اعلام شدند:

 لوح تقدیر بازیگر زن: «فاطمه تهوری» برای نمایش هیچکس منتظر گودو نیست

 دیپلم افتخار بازیگر برگزیده زن: «فاطمه صالحیان» برای نمایش آشغال زن و «مهدیه محمدخانی» برای نمایش اتاق ۱۰۳۰

 لوح تقدیر بازیگری مرد: «محمدحسین افشار» برای نمایش ترس و نکبت رایش سوم، چهارم، پنجم، ششم، هفتم الی آخر…

لوح تقدیر کارگردانی: «دریا جوادی» برای نمایش هیچکس منتطر گودو نیست و «بهداد روزگار» برای نمایش ترس و نکبت رایش سوم، چهارم، پنجم، ششم، هفتم الی آخر… 

لوح تقدیر طراحی صحنه: «دریا جوادی» برای نمایش هیچکس منتظر گودو نیست

دیپلم افتخار اثر برگزیده: «محمدحسین حیدری» برای نمایش هادم

نگاه ویژه بخش جنبی از طرف هیئت بازبین برای اثر نمایشی «بیرون پشت در» به کارگردانی پرهام خاکزاد؛ و مستند پژوهشی «معین البکاء» به کارگردانی علی بنایی

داوری چهاردهمین دوره جوایز ایسفا ادامه دارد. 

به گزارش روابط عمومی چهاردهمین دوره جوایز ایسفا، داوری فیلم‌های ارسالی به دبیرخانه چهاردهمین دوره جوایز ایسفا ادامه دارد.
تمامی مراحل داوری در این دوره از جوایز ایسفا با رای داوران آکادمی پیش خواهد رفت و این فرایند تا آخر تیرماه ادامه خواهد یافت. 

تمامی فیلم‌های کوتاه داستانی و تجربی با هر ساختار، گرایش و تفکری، با مدت زمان حداقل ۳ دقیقه و حداکثر ۳۰ دقیقه که از ابتدای ۱۴۰۲ تا پایان تیر ماه ۱۴۰۳ تولید شده و برای دوره‌های قبلی جوایز ایسفا ارسال نشده‌اند می‌توانند فرم تقاضای شرکت در جوایز ایسفا را تکمیل نمایند.
لازم به توضیح است که ۳۱ تیرماه ۱۴۰۳ آخرین مهلت ثبت نام متقاضیان و هم‎چنین تحویل حضوری فیلم به دبیرخانه ایسفاست و پس از این تاریخ امکان ثبت نام و یا تحویل فیلم از متقاضیان وجود نخواهد داشت.

لینک فراخوان:

https://iranianshortfilm.com/چهاردهمین-دوره

لینک ثبت‌نام:

https://iranianshortfilm.com/submission-form-۱۴/

بخش فیلم به جشنواره عکس «پنج» اضافه شد و این رویداد از امسال به طور جهانی برگزار می‌شود.

 پس از چهار دوره برگزاری جشنواره عکس «پنج»، در سال ۱۴۰۳ بخش فیلم نیز به آن اضافه شده و این رویداد رقابتی با نام جشنواره جهانی فیلم و عکس «پنج» با حضور آثاری از ایران و دیگر کشور‌ها برگزار می‌شود. دبیری این رویداد را همچون دوره‌های قبل مهدی شادیزاده برعهده دارد.

بخش فیلم این جشنواره در همان گام نخست ثبت جهانی شده و پلتفرم Feshome این بخش را حمایت می‌کند. این پلتفرم اروپایی حدود ۵۰۰ جشنواره مطرح را برای معرفی و برگزاری حمایت می‌کند.

بخش فیلم از روز اول تیر۱۴۰۳ پذیرای آثار جهانی خواهد بود و دریافت فیلم‌ها تا ۲۰ سپتامبر (۳۰ شهریور) ادامه دارد. برای شرکت فیلمسازان از داخل ایران به زودی لینک ثبت‌نام فعال می‌شود.

‌فیلم‌های کوتاه، مستند، ویدیو آرت، پرفورمنس آرت و ویدیو می‌توانند در جشنواره رقابت کنند. شرایط فیلم‌ها برای شرکت در جشنواره در لینک زیر https://festhome.com/festival/film-and-photo-awards-festival قابل دسترس است.
به زودی فراخوان و داور‌های بخش عکس و داوران بخش فیلم اعلام خواهد شد.

عوامل جشنواره جهانی فیلم و عکس «پنج» عبارتند از موسسان: مهدی و علیرضا شادیزاده، دبیر: مهدی شایزاده، اعضای اصلی شورای سیاست‌گذاری: نغمه دانش آشتیانی، محمد شهبازی، علیرضا شادیزاده، مهدی شادیزاده، مدیر اجرایی: محمد نعیمی، مجری طرح: شرکت آنست، مدیر پروژه: سیدجلال بتاعی و مدیر هنری: عسل رئوفی، گرافسیت: حسین عبدی

از بی‌پولی برای ترموستات تا دریچه‌ای به رامبراند

در چهاردهمین جلسه از فصل نهم پاتوق فیلم کوتاه با همراهی محمدرضا مقدسیان، نویسنده، روزنامه‌نگار و منتقد سینما، به‌تماشای اکران چهار فیلم کوتاه «ترموستات»، «آرامگاه»، «دریچه»، «نارَس» می‌نشینیم.

به‌گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، چهاردهمین جلسه از نهمین فصل پاتوق فیلم کوتاه، روز یک‌شنبه ۳ تیرماه ۱۴۰۳ با نمایش ۴ فیلم کوتاه در پردیس سینمایی بهمن برگزار خواهد شد.

در این جلسه از فصل نهم پاتوق که توسط انجمن سینمای جوانان ایران برگزار می‌شود، فیلم‌های کوتاه «ترموستات» به کارگردانی روزبه اخوان، «آرام‌گاه» به کارگردانی علی دارایی، «دریچه» به کارگردانی مجید ابراهیمیان دهکردی، «نارَس» به کارگردانی نوا نعمتی روی پرده خواهند رفت.

محمدرضا مقدسیان، نویسنده، روزنامه‌نگار و منتقد سینمایی کارشناس این جلسه از پاتوق فیلم کوتاه خواهد بود که پس از اکران آثار با کارگردان‌های فیلم‌های کوتاه به نمایش درآمده به گفتگو می‌نشیند و آثار را مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد.

محمد صابری، به عنوان مجری‌کارشناس برنامه حضور خواهد داشت.

«ترموستات» به کارگردانی روزبه اخوان و تهیه‌کنندگی مشترک رضا اخوان و انجمن سینمای جوانان ایران که در چهلمین دوره جشنواره فیلم کوتاه تهران حضور داشت؛ روایت پیرمرد و پیرزنی است که ترموستات یخچالشان دچار مشکل می‌شود و به دلیل نداشتن پول اتفاقاتی برایشان می‌افتد...

«ترموستات» همچنین جزو پنج فیلم راه یافته به بخش بین الملل جشنواره چهلم نیز بوده است.

«آرام‌گاه» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی علی دارایی داستان ریحانه؛ زنی است که باعث مرگ نوزادش شده است. اکنون در غیاب همسر فراری‌­اش در جست­و­جوی راهی برای خاکسپاری نوزاد است که با مصائبی روبه رو می­شود، ولی در پایان...

این فیلم در دو بخش «بهترین فیلم کوتاه» و «بهترین فیلمبرداری» در جشنواره آمریکایی OIFF نامزد دریافت جایزه شد.

«دریچه» به نویسندگی و کارگردانی مجید ابراهیمیان دهکردی و تهیه کنندگی انجمن سینمای جوانان شهر کرد، روایت مردی است که به تنهایی زندگی می‌کند و تمام دلخوشی اش فیلم دیدن و غذا خوردن است با شنیدن صدایی متوجه دریچه‌ای در پستوی خانه‌اش می‌شود و ...

«نارَس» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی نوا نعمتی اقتباسی است از نقاشی لوکرسیا اثر رامبراند؛ داستان دختر جوان و بازیگری به اسم آوا است که در حال تمرین پرفورمنس مرگ لوکرسیاست. در حین تمرین­‌ها با کارگردان اش دچار مشکلاتی می‌شود که از نظر روحی او را با قصه نقاشی لوکرسیا اثر رامبراند درگیر می‌کند، از طرف دیگر مجبور شده اند یک هفته زودتر اجرا بروند، اما او خودش را برای هیچ چیز آماده نمی‌بیند که باعث می‌شود در پایان تصمیم مهمی برای زندگی اش بگیرد.

چهاردهمین جلسه فصل نهم پاتوق فیلم کوتاه با همکاری موسسه فرهنگی، تبلیغاتی بهمن سبز – پخش رویش، یک‌شنبه ۳ تیرماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۵ در پردیس سینمایی بهمن برگزار می‌شود و شامل نمایش آثار و جلسه نقد و بررسی خواهد بود.

خواهش‌مندیم مخاطبانی که در هفته‌های گذشته پاتوق فیلم کوتاه تهران حضور داشته‌اند، حتما کارت عضویت باشگاه مخاطبان (پاتوق فیلم کوتاه) را همراه خود داشته باشند.

حضور برای تمامی علاقه‌مندان آزاد و رایگان است.

نمایش‌های تماشاخانه ایران‌شهر به هفته پایانی رسیدند

چهار نمایش گنجشک مفرغی، آرت، خارشتر و نکبت تا پایان هفته جاری (جمعه ۸ تیر) به کار خود در تماشاخانه ایران‌شهر خاتمه می‌دهند.
 
به گزارش روابط عمومی تماشاخانه ایران‌شهر؛ اجرای نمایش‌های "گنجشک مفرغی" به کارگردانی شهرام کرمی، "آرت" به کارگردانی علیرضا کوشک جلالی، "خارشتر" به کارگردانی سید علی موسویان و "نکبت" به کارگردانی پویا سعیدی که اجرا‌های خود را از ۲۵ اردیبهشت ماه آغاز کرده بودند روز جمعه ۸ تیر ماه به اتمام می‌رسد. 

گفتنی است علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد نمایش‌ها و خرید اینترنتی بلیت‌های هفته‌ی پایانی اجرا‌ها می‌توانند به سایت تماشاخانه ایران‌شهر مراجعه کنند.

###

«رابینسون خرگوشه» در فرهنگسرای نیاوران

نمایش کودک «رابینسون خرگوشه» به نویسندگی و کارگردانی «عباس قاصدزاده» از ۳۰ خرداد ماه در سالن خزر فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می‎رود.

به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران، این نمایش ویژه کودکان و نوجوانان روز‌های پایانی هر هفته (چهارشنبه تا جمعه) از ساعت ۱۷ در این مجموعه اجرا می‌شود.

عوامل هنری این نمایش عبارتند از:

عباس قاصدزاده (نویسنده و کارگردان)، زینب اسدی (دستیارکارگردان، طراح صحنه و لباس)، عباس قاصدزاده، آزاده حسینی فهرجی، کمیل پورقلی کندسر، حامد عمارلو (بازیگران)، مسعود فکور (موسیقی) و محسن افخمی (طراح پوستر).

«رابینسون» خرگوش روزنامه‎رسان مهربانی است که در پی گم شدن تعدادی از حیوانات جنگل و جستجو برای پیدا کردن دوستان خود، موضوع مهمی را کشف می‎کند و ...

نمایش کودک «رابینسون خرگوشه» از ۳۰ خرداد تا ۱۵ تیر ماه، روز‌های پایانی هفته از ساعت ۱۷ در سالن خزر فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه می‎رود. بلیت این نمایش در سایت تیوال به نشانی www.tiwall.com یا از طریق تماس با شماره ۰۹۳۳۵۱۳۲۱۴۶ قابل تهیه است. 

####

تمدید مهلت ارسال آثار به بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران

مهلت ارسال آثار به بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران تا ۱۵ تیرماه تمدید شد.

به گزارش ستاد خبری بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران، با تمدید مهلت ارسال آثار به بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران، گروه‌های متقاضی شرکت در جشنواره، تا ۱۵ تیرماه فرصت دارند تا با مراجعه به درگاه تئاتر استان تهران در تارنمای ایران تئاتر (به آدرس Tehran.theater.ir) در این رویداد هنری ثبت‌نام کنند.

موضوع ویژه این دوره جشنواره جوانی جمعیت و فرزندآوری است و استحکام بنیان خانواده با تاکید بر جایگاه زن، عفاف و حجاب، تاکید بر هویت ملی ایرانی براساس سه عنصر اصلی مسلمان‌بودن، انقلابی‌بودن و عمق تاریخی طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، تأکید بر امیدآفرینی و نشاط اجتماعی، موضوعات شهر و شهروندی با تکیه بر اخلاق، معرفی و شرح زندگانی شخصیت‌های مهم ملی، علمی و مذهبی، جهاد تبیین، ایثار و ارزش‌های جبهۀ انقلاب و مقاومت، آسیب‌های اجتماعی، ضرورت وحدت و یکپارچگی ملی، مذهبی و قومی و جهش تولید با مشارکت مردم از دیگر اولویت‌های موضوعی این رویداد هنری به شمار می‌روند.

بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران شامل بخش مسابقه تئاتر استان تهران، ایثار، نهال (ویژه آموزشگاه‌های هنر‌های نمایشی شهرستان‌های استان تهران)، تئاتر خیابانی، لبخند (آثار کمدی، طنز و نمایش‌های آیینی و سنتی)، تئاتر کودک و نوجوان، نمایشنامه‌نویسی و کارگاه‌های آموزشی است که تمامی بخش‌های جشنواره، به استثنای کارگاه‌های آموزشی، به شکل رقابتی برگزار می‌شود.

بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنر‌های نمایشی استان تهران و با همکاری اداره‌کل هنر‌های نمایشی و بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران در راستای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»، از ۹ تا ۱۶ آبان به دبیری امیرحسین شفیعی در پردیس تئاتر تهران و شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

####

نمایش و نقد "کاپیتان" در فرهنگسرای ارسباران 

فیلم سینمایی «کاپیتان» به کارگردانی محمد حمزه‌ای یکشنبه ۳ تیر ماه ۱۴۰۳ در فرهنگسرای ارسباران اکران و پس از آن نقد و بررسی می‌شود.

به نقل از مدیریت روابط عمومی فرهنگسرای ارسباران، فیلم سینمایی «کاپیتان» ساخته‌ی محمد حمزه‌ای یکشنبه ۳ تیر ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۸ در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای ارسباران اکران و پس از آن با حضور محمد حمزه‌ای کارگردان، امیرمحمد عبدی نویسنده، کورش جاهد کارشناس مجری و جمعی دیگر از عوامل فیلم نقد و بررسی می‌شود.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «به من میگن عیسی، هرکاری بخوام می‌کنم…»

پانته‌آ پناهی‌ها، پژمان بازغی، امیرحسین بیات، بهار نوحیان، ارغوان شعبانی و ... بازیگران این فیلم سینمایی هستند. 

علاقمندان برای حضور در ششصد و هجدهمین نشست باشگاه فیلم تهران می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند و یا با شماره‌های ۲۰- ۲۲۸۷۲۸۱۸ تماس بگیرند. همچنین برای رزرو صندلی نیز می‌توانند به بخش فیلم ایرانی در سایت سینماتیکت مراجعه کنند.

نظر شما