شناسهٔ خبر: 67324354 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ضرورت ساماندهی فارغ‌التحصیلان محیط زیست و صنایع غذایی

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی ظرفیت فعالیت‌های این سازمان را فراتر از اختیارات کنونی خواند و خواستار گسترش آن شد.

صاحب‌خبر -

تلاش سازمان نظام مهندسی کشاورزی برای ساماندهی به محیط زیست و صنایع غذایی
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حجت الله علی محمدی در برنامه سلام خبرنگار صبح یکشنبه شبکه خبر، با بیان اینکه فارغ التحصیلان رشته‌های مرتبط با کشاورزی از جمله محیط زیست و صنایع غذایی سازمان منسجم و نظام مندی برای انسجام فعالیت‌ها و ارائه خدمات ندارند، از سیاستگذاران و مجریان ارشد کشور خواست مسئولیت‌ها و ماموریت‌های ذیربط بیشتری به مهندسان این رشته‌ها واگذار شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در ابتدای این برنامه، با اشاره به سالروز تاسیس این سازمان در سوم تیرماه ۱۳۸۰ اظهار داشت: علت تاسیس این سازمان این بود که وظایف و مسئولیت‌های بخش کشاورزی و منابع طبیعی از دولت به مهندسان و تحصیل کردگان این رشته‌ها واگذار شود و قانون نیز به درستی ارائه خدمات فنی در بخش‌های زراعت، باغبانی، آبزی پروری، گلخانه و دام و طیور را به این سازمان سپرد.

وی افزود: از بدو تاسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، علاوه بر ارائه خدمات فنی به فعالان این عرصه ها، صدور مجوز‌های کسب و کار نیز بر عهده این سازمان گذاشته شد و اکنون بیش از ۸۰ درصد مجوز‌های مربوطه از طریق این سازمان صادر می‌شود.

علی محمدی، انتقال انتقال دانش به عرصه تولید و افزایش ضریب نفوذ دانش در بخش کشاورزی را ماموریت اصلی این سازمان عنوان کرد و گفت: دومین ماموریت سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، مهارت افزایی فارغ التحصیلان این رشته هاست تا پیش از ورود به عرصه تولید، کمبود‌های علمی و عملی آنها رفع شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه در بخش‌های محیط زیست و صنایع غذایی که فعالان و فارغ التحصیلان فراوانی حضور دارند، چنین ساختار نظام مندی وجود ندارد و ما تلاش می‌کنیم که با گسترش دامنه فعالیت سازمان، این خلاء پر شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با بیان اینکه ظرفیت‌های این سازمان فراتر از فعالیت‌های کنونی آن است، گفت: توقع و درخواست ما از وزارت جهاد کشاورزی این است که واگذاری مسئولیت‌های این عرصه‌ها زودتر صورت گیرد.

<div id="video-display-embed-code_11242254"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4266199/11242254?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما