شناسهٔ خبر: 67324315 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

چند عضو ثروتمندترین خانواده بریتانیایی به اتهام برده‌داری از کارکنان هندی به زندان محکوم شدند

دادگاهی در سوییس چهار عضو ثروتمندترین خانواده بریتانیا را به دلیل سوء استفاده از کارکنان هندی در عمارت خود در ژنو به زندان محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ خانواده هندوجاها که دارایی آن‌ها ۳۷ میلیارد پوند تخمین زده می‌شود از اتهام قاچاق انسان تبرئه شدند، اما در حالی که خود در جلسه دادگاه حضور نداشتند، در اتهامات دیگری محکوم شناخته شدند.

بر اساس حکم قاضی دادگاه در ژنو، پراکاش هندوجا و همسرش کمال هر کدام به چهار سال و شش ماه حبس محکوم شدند، در حالی که پسرشان آجی و همسرش نامراتا نیز باید ۴ سال در زندان باشند. این خانواده بریتانیایی که اصالت هندی دارند کارگران را از هند خارج کرده و آن‌ها را استثمار می‌کردند.

این موارد ناشی از رویه خانواده در آوردن خدمتکاران از هند و سپس مصادره پاسپورت‌های آنها در سوییس بوده است. دادستان ها استدلال کردند که خانواده مبلغ ناچیزی به کارکنانشان پرداخت کرده و به آن‌ها آزادی کمی برای خروج از خانه می‌دادند.

متهمان پرونده، این اتهامات را رد کرده و خود را بی‌گناه دانستند. این خانواده با سه کارمندی که اتهامات وارده به آنها را مطرح کرده بودند، در خارج از دادگاه به یک توافق محرمانه رسیدند. با وجود این، دادستانی به دلیل سنگینی فعل انتسابی، تصمیم به پیگیری این پرونده گرفت.

ایو برتوسا، دادستان ژنو، درخواست کرده بود که پراکاش و کمال هندوجا به پنج سال و نیم زندان محکوم شوند. هر دو این افراد که به ترتیب ۷۸ و ۷۵ ساله هستند، از زمان شروع پرونده به دلایل مربوط به سلامتی در دادگاه غایب بودند.

دادستان در پایان اعلام کرد که این خانواده از وضعیت نامتقارن بین کارفرمای قدرتمند و کارمند آسیب‌پذیر سواستفاده کرده است. این خانواده به کارگران خود ماهانه چیزی حدود ۲۲۰ تا ۴۰۰ فرانک سوئیس پرداخت می‌کردند که بسیار کمتر از حداقل درآمد لازم برای زندگی در سوییس است.

اما وکلای مدافع خانواده چنین استدلال می‌کنند که سه شاکی از مزایای زیادی برخوردار بوده‌اند، در انزوا نگه داشته نشده و آزاد بودند که عمارت را ترک کنند. آقای نیکلاس جینادین در دادگاه گفت: «ما با بردگانی که مورد بدرفتاری قرار گرفته‌اند سروکار نداریم».

گروه هندجا که در حوزه‌های مختلفی چون نفت و گاز، بانکداری و مراقبت‌های بهداشتی در بیش از ۳۸ کشور دنیا فعالیت می‌کنند حدود ۲۰ هزار کارمند دارد.

منبع: یورونیوز

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما