شناسهٔ خبر: 67324305 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

اقدام جدید آمریکا برای تحریک چین علیه تایوان

وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد واشنگتن و تایپه در حال گفتگو درباره گسترش مشارکت تایوان در مجامع بین المللی هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر، آمریکا و تایوان در مورد گسترش مشارکت تایپه در سیستم سازمان ملل متحد و مجامع بین‌المللی و در عین حال بر تعهد به سیاست چین واحد تأکید کردند.

 

براساس گزارش الیوم السابع، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که موسسه آمریکایی در تایوان و دفتر نماینده اقتصادی و فرهنگی تایپه در آمریکا با نمایندگان وزارت خارجه آمریکا و وزارت امور خارجه تایوان رایزنی کردند.

 

در ادامه این بیانیه ادعا شده است که رایزنی‌ها بر گسترش مشارکت معنادار تایوان در سیستم سازمان ملل متحد و سایر مجامع بین‌المللی متمرکز بود. وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که تجربه تایوان ارزش قابل توجهی در سطح امنیت، ایمنی هوانوردی و تغییرات آب و هوایی، رسیدگی به چالش‌های جهانی مهم امروزی از جمله چالش‌های سلامت عمومی بین‌المللی فراهم می‌کند.

 

این وزارتخانه با بیان اینکه تایوان توانایی و تمایل خود را برای کمک به رسیدگی به مسائل جهانی و حمایت از جامعه بین المللی نشان داده است، اعلام کرد: شرکت کنندگان آمریکایی بر تعهد بلندمدت آمریکا به مشارکت معنادار تایوان در سیستم جامعه جهانی از جمله سازمان ملل متحد، سازمان جهانی بهداشت و سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری تاکید کردند.

 

در پایان وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که حمایت این کشور از مشارکت معنادار تایوان در مجامع بین المللی در راستای سیاست چین واحد است.

 

از سویی دیگر کارشناسان و مقامات چینی می گویند که رسانه های غربی و آمریکا در پی افزایش تحرکات نظامی چین از جمله برگزاری رزمایش در اطراف تایوان با جریان سازی اشکار و پنهان تلاش دارند تا پکن را وارد یه جنگ ناخواسته با تایپه تحریک کنند./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما