شناسهٔ خبر: 67324262 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مسئول راه‌اندازی بنیاد ملی پویانمایی ایران خبر داد

انتخاب اعضای حقیقی هیئت امنای بنیاد ملی پویانمایی

با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، پنج عضو حقیقی هیئت امنای بنیاد ملی پویانمایی ایران به آن پیوستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرزانه فخریان مسئول راه‌اندازی بنیاد ملی پویانمایی ایران با اعلام این خبر گفت: طبق اعلام مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه اخیر، آقایان مهدی مسعودشاهی، سیدعلیرضا گلپایگانی، امیررضا مافی، عبدالرضا عالی‌زاده و خانم مریم جلالی ۵ عضو حقیقی هیئت امنای بنیاد ملی پویانمایی هستند که همراه با ۸ عضو حقوقی فعالیت خواهند کرد.

فخریان ضمن تأکید بر فعالیت مستقل این بنیاد زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: بنا به بند یک ماده ۶ اساسنامه این بنیاد، این مصوبه به پیشنهاد وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان رئیس هیئت امنا صورت گرفته است.

مشاور وزیر فرهنگ در امور کودک و نوجوان با اشاره به انتخاب این اعضا از صاحبنظران و کارشناسان فعال و آشنا به پویانمایی و حوزه کودک و نوجوان توضیح داد: در اساسنامه مصوب بنیاد ملی پویانمایی ایران که اسفندماه سال گذشته به امضای رئیس‌جمهور شهید ابلاغ شده است، انتصاب این اعضا به مدت سه سال پس از تصویب شورا با حکم مقام عالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می‌شود. 

مسئول راه‌اندازی بنیاد ملی پویانمایی ایران خاطرنشان کرد: درصددیم جلسۀ هیئت امنای این بنیاد در اسرع وقت تشکیل شود تا شروع به کار عملیاتی آن که از مطالبات فعالان این عرصه برای حمایت، نظارت و تنظیم‌گیری در حوزه پویانمایی است، آخرین قدم‌های تحقق را بردارد.

شایان ذکر است مهدی مسعودشاهی دانش‌آموخته آلمان و مدیر پیشکسوت و باسابقه فرهنگی، علیرضا گلپایگانی، دکترای پژوهش هنر و رئیس دانشکده سینماتئاتر دانشگاه هنر، امیررضا مافی، دکترای فلسفه و رئیس مرکز پویانمایی سوره، عبدالرضا عالی‌زاده، کارشناس ارشد مهندس صنایع و محقق و مدرس مدیریت و رسانه، و مریم جلالی دکترای زبان و ادبیات فارسی و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس فرهنگستان هنر، رییس حوزه هنری، مدیرعامل کانون پرورش فکری، رئیس مرکز پویانمایی صبا، رئیس سازمان سینمایی، و دو معاون ذی‌ربط از وزارت صمت و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، اعضایی هستند که با جایگاه حقوقی به عضویت هیئت امنای بنیاد ملی پویانمایی درآمده‌اند.

انتهای پیام

نظر شما