شناسهٔ خبر: 67324211 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس سابق شاباک: نتانیاهوی شکست خورده ما را به سمت بحرانی استراتژیک می‌برد

زینب غلامی

رئیس سابق شاباک تاکید کرد که نخست وزیر شکست خورده رژیم صهیونیستی، این رژیم را به سمت بحرانی استراتژیک و چند بعدی می‌برد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، «یووال دسکین» رئیس سابق شاباک در جریان مشارکت در تظاهرات علیه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تل آویو گفت: این نخست وزیر شکست خورده که بدترین نخست وزیر در تاریخ اسرائیل است طی دهه گذشته ما را به سمت بحرانی استراتژیک در چندین ابعاد شامل امنیت داخلی، امنیت منطقه‌ای و امنیت بین‌المللی پیش برده است. همگرایی همه این ابعاد و تهدیدها با هم می‌تواند ما را به سمت تهدیدی وجودی در آینده نزدیک بکشاند.

طبق گزارش سما، وی افزود: نتانیاهو قانون فرار را تصویب و چاقوی تیزی را در پشت بهترین فرزندان ما فرو کرد. او به این مساله باور دارد که اگر او پادشاه نباشد ما رعایایش، لیاقت پادشاهی را نداریم.

از سوی دیگر روزنامه «واشنگتن پست» درباره اختلافات در محافل سیاسی رژیم صهیونیستی نوشت که بنیامین نتانیاهو در آنِ واحد وارد درگیری‌هایی در غزه و لبنان و با خانواده‌های اسرای صهیونیست و کابینه جنگ شد که اخیرا آن را منحل کرد.

این روزنامه نوشت: نتانیاهو رهبری است که وارد چندین درگیری شده است درحالی که همچنان اسرائیل در جنگ نظامی بی‌سابقه‌ای علیه حماس قرار دارد.

این روزنامه به افزایش تنش‌ها در مرزهای شمالی اراضی اشغالی با لبنان و تبادل تهدیدات بین مسوولان صهیونیست و حزب‌الله لبنان به جنگ گسترده اشاره کرد.

این روزنامه به متوسل شدن نتانیاهو به درگیری‌های نزدیکتر و دورتر از اراضی اشغالی اشاره کرد و نوشت: نتانیاهو کابینه جنگ را منحل کرد که شامل مسوولان و سیاستمدارانی بود که بسیار میانه‌روتر از وی بودند. همچنین نتانیاهو از «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به دلیل ندادن سلاح به اسرائیل و ناکام گذاشتن هدفش برای شکست کامل حماس انتقاد کرد.

انتهای پیام

نظر شما