شناسهٔ خبر: 67324149 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سرپرست اداره میراث ‌فرهنگی مسجدسلیمان:

سقف کلیسای «نمره چهل» در سال‌های گذشته به عنوان ضایعاتی فروخته شد!

سرپرست اداره میراث ‌فرهنگی مسجدسلیمان گفت: کلیسای تاریخی نمره چهل مسجد سلیمان تعمدا به حال خود رها شده است تا تخریب شود.

صاحب‌خبر -

ایوب سلطانی سرپرست اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی مسجدسلیمان می‌گوید: این کلیسای تاریخی به تعمد رها شده است زیرا با توجه به وضعیت فعلی کلیسا و عدم مرمت و استحکام‌بخشی مساوی با تخریب و ساخت یک بنای جدید به جای این کلیسای تاریخی است.

او با اشاره به این‌که در سال‌های گذشته با پیگیری مستمر دوستداران میراث فرهنگی اولین شورای حقوق عامه از سوی دادستان مسجدسلیمان با موضوع تعیین تکلیف این اثر تاریخی برگزار شد یادآور شد: پس از بررسی مدارک لازم مشخص شد که شورای خلیفه‌گری ارامنه طی قولنامه‌ای در دفترخانه این کلیسا را به شرکت مخابرات واگذار کرده است‌.

آقای سلطانی اضافه کرد: دادستان وقت مسجدسلیمان شرکت مخابرات را مکلف کرد تا زمان تعیین تکلیف این بنا یک نگهبان برای حراست استخدام کند که تبدیل به پاتوق معتادان و زباله‌دان نشود اما شرکت مخابرات به هیچ‌ یک از تکالیف تعیین شده عمل نکرد.

سرپرست اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی مسجدسلیمان ادامه داد: در سال‌های گذشته رییس شرکت مخابرات سقف کلیسای تاریخی «نمره چهل» را به عنوان ضایعاتی فروخت!

او با اشاره به نامه‌نگاری‌هایی که اداره میراث ‌فرهنگی مسجدسلیمان با شورای خلیفه‌گری به عنوان متولی اصلی برای حفاظت و جلوگیری از تخریب این کلیسای تاریخی داشته است گوش‌زد کرد: گویا قرار نیست هیچ یک از نامه‌ها و درخواست‌ها به نتیجه برسد تا زمانی که این بنای تاریخی به طور کامل تخریب و طبق برنامه قبلی شرکت مخابرات ساختمان جدیدی به جای آن ساخته شود.

نظر شما