شناسهٔ خبر: 67324135 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت

برای ۲۰ واحد صنعتی جدید پروانه صادر شده است

مدیر کل سازمان صمت گلستان گفت: طی سه ماهه آغازین ۱۴۰۳ در حوزه بهره برداری از واحدهای صنعتی ۲۰ پروانه بهره برداری صادر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین درویشعلی حسن زاده در حاشیه تور صنعتی پیشرفت که با اصحاب رسانه در شهرک صنعتی آق قلا برگزار شد، با اعلام این خبر افزود: پروانه بهره برداری این واحدها با میزان سرمایه گذاری هزار میلیارد تومان صادر شده است که موجب اشتغال ۵۸۷ نفر در استان نیز شده است.

وی ضمن تبریک روز ملی صنعت و معدن به خبرنگاران و فعالین این عرصه، ادامه داد: در سال ۱۴۰۳ در حوزه واحدهای راکد نیز تاکنون ۵ واحد راکد با اشتغال تقریبی ۱۰۰ نفر فعال شده و به چرخه تولید بازگشتند. حسن زاده تعداد واحدهای صنعتی راکد در استان را ۴۰ واحد برشمرد و توضیح داد: این ۴۰ واحد در استان واحدهایی هستند که قابلیت احیا و راه اندازی را دارند. در واقع معدود واحدهای دیگری نیز هستند که بیش از دو دهه از راکد بودن آنها می گذرد و با توجه به شرایط خاصی دیگر قابلیت احیا ندارند و صاحبانشان نیز میلی برای بازرگشت به عرصه تولید ندارند.

وی طی همراهی با خبرنگاران برای بازدید از ۲ واحد صنعتی که از واحدهای راکد استان بوده و احیا شدند، گفت: طی نشست های مشترکی که از سوی اداره کل با مدیران مربوطه برگزار شده است، ۴۰ واحد مذکور را شناسایی و هدف گذاری کرده ایم که به احیای آنها کمک کنیم تا به چرخه تولید بازگشته و ضمن نقش آفرینی در رشد اقتصادی به ایجاد اشتغال نیز کمک کنند.

دیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان خاطرنشان کرد: ابتدا با توجه به تعداد واحدهای راکد برای شروع احیای آنها و رفع موانع، ۱۵ واحد صنعتی را برای احیا هدف گذاری کرده و در نظر گرفته ایم، اما تلاشمان بر این است که خودمان را محدود به این عدد نکنیم و همه تلاش خود را در زمینه فعال شدن تمام واحدها به کار ببریم.

وی در ادامه به مهم ترین اقداماتی که برای دهه تولید و تجارت در استان برنامه ریزی شده است، پرداخت و گفت: ابتدا برگزاری همایش تجلیل از اصناف و بازاریان برتر برنامه ریزی شده و سپس معرفی و شناسایی واحدهای صنعتی برتر که با توجه به انتخابات پیش رو به پس از دهه تولید و تجارت موکول شده است.

همچنین تجلیل از صنعت گران و معدن کاران نمونه که در مرداد ماه برگزار خواهد شد و آغاز به کار پایگاه امداد و نجات معدنی در محور آزادشهر به خوش ییلاق که امکانات و تجهیزات آن نیز تهیه شده است.

حسن زاده از برگزاری جشنواره ایده پردازی و کارآفرینی در حوزه تولید و فروش فرش دستبافت در گرگان طی چند روز آینده، خبر داد و افزود: دیدار با نمایده محترم ولی فقیه و برگزاری ۲ کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با واحد های صنعتی در شهرک صنعتی نیز پیش بینی شده است که در این دهه انجام خواهد شد.

در ادامه از ۳ شرکت صنعتی تولیدی در شهرک صنعتی آق قلا به نام های ظرف صنعت گلستان، صنایع چوب سندل گرگان و تولیدی مبلمان اروس بازدید صورت گرفت.

برای 20 واحد صنعتی جدید پروانه صادر شده است | قاضی مقدم

مدیر فنی صنایع چوب سندل گرگان فعالیت این شرکت تولیدی را روکش کردن روی ئوپان خام یا همان لمینت کاری عنوان کرد و گفت: طی این فعالیت، کاغذ خام از چین وارد شده و پس از آنکه آنها را به چسب آغشته می¬کنیم و آنها را به نئوپانی که خودمان تولید کرده ایم می چسبانیم. قاضی مقدم با اشاره به اینکه این شرکت طی طرح توسعه در سال ۱۴۰۲ افتتاح شده است، توضیح داد: در این فضا که ۳ هزار متر مربع است، سالانه ۵ میلیون متر مربع نئوپان را روکش می کنیم و در این حوزه تاکنون بیش از ۳۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: قبلا به کشورهای ترکمنستان، افغانستان و عراق صادرات نیز داشته ایم که اکنون به علت برخی سختی ها و همچنین مشکلات ارزی متوقف شده است.

46

نظر شما