شناسهٔ خبر: 67324041 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

یک دوستدار میراث‌ فرهنگی:

ثبت جهانی کپوی دزفول نتیجه نگاه جدی و حمایتی شهید رئیسی بود

فاطمه فریح‌زاده

یک دوستدار میراث‌ فرهنگی در خصوص عملکرد رئیس جمهور شهید در حوزه صنایع ‌دستی استان خوزستان گفت: خدمت صادقانه و نگاه جدی و حمایتی رئیس جمهور شهید به حوزه صنایع‌ دستی خوزستان باعث ثبت جهانی کپوی دزفول شد.

صاحب‌خبر -

محمد آذرکیش در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این‌که برای سال‌های متمادی دزفول فقط شهر ملی کپو بود گفت: به نتیجه رساندن ثبت جهانی کپوی شهرستان دزفول از خدمات مهم و ماندگار دولت شهید سید ابراهیم رئیسی در حوزه صنایع‌دستی خوزستان بود.

وی ابراز امیدواری کرد: دولت‌های بعدی نیز همچون مدت زمان فعالیت دولت شهید سید ابراهیم رئیسی به صنایع‌دستی خوزستان و به ویژه شهر جهانی کپو نگاه و حمایت ویژه‌ای داشته باشند.

این دوستدار میراث‌فرهنگی گفت: برخی از رشته‌های صنایع‌دستی استان خوزستان اهمیت طرح جهانی دارند و در صورت توجه و حمایت مسؤولان ذی‌ربط همچون کپو دزفول می‌توانند در جهان بدرخشند.

او با اعتقاد به این‌که صنایع‌دستی خوزستان با قدمت تاریخی که دارد می‌تواند در توسعه پایدار کشور اثرگذار باشد، بیان کرد: صنایع‌دستی همچنین می‌تواند به بهترین شکل ممکن هنر اصیل ایرانی را به کشورهای مختلف ارایه کند.

آذرکیش خاطرنشان کرد: فراهم شدن زمینه برای صادرات محصولات صنایع‌دستی، ایجاد فرصت برای شرکت هنرمندان و صنعتگران در نمایشگاه‌های بین‌المللی، حمایت از هنرمندان و صنعتگران برای تهیه مواد اولیه و بیمه‌ کردن آن‌ها به عنوان پشتوانه‌ می‌تواند باعث توسعه کیفیت و کمیت تولیدات صنایع‌دستی خوزستان شود.

در همین زمینه:

کپوبافی جهانی دزفول نیاز به مدرن شدن دارد

مسئولان تفکر جهانی در خصوص کپوبافی داشته باشند

انتهای پیام

نظر شما