شناسهٔ خبر: 67323961 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل:

مددجویان کمیته امداد و بهزیستی هیچ آورده‌ای ندارند

اردبیل- مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی نظیر کمیته امداد و بهزیستی هیچ آورده‌ای برای طرح نهضت ملی مسکن نداشتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محبوب حیدری شامگاه شنبه در جریان بازدید وزیر کشور از بزرگترین شهرک نهضت ملی مسکن در اردبیل، اظهار کرد: بزرگترین شهرک نهضت ملی مسکن کشور در 230 هکتار در اردبیل در حال اجرا است که نیمی از این زمین‌ها دولتی و نیم دیگر نیز متعلق به بخش خصوصی است.

وی به احداث 16 هزار واحد مسکن در شهرک شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: برای ذخیره‌سازی زمین مورد نیاز در این محدوده مولدسازی در دستور کار قرار گرفته تا زمین‌های با ارزش حفظ و صیانت شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل احداث واحدهای این شهرک را در پنج طبقه یادآور شد و افزود: در چهار متراژ 75 تا 85 متر مربع این واحدها در حال احداث هستند و قطعا باید در احداث واحدهای جدید به متراژ بالاتر توجه کنیم هر چند که تأمین هزینه مورد نیاز برای متراژ بالا برای بسیاری از خانواده‌ها سنگین است.

حیدری تصریح کرد: هر متر مربع احداث مسکن در این شهرک 9 تا 10 میلیون تومان تمام خواهد شد و ما امکانات اولیه نظیر کابینت، آسانسور و پکیج را نیز برای این مجموعه‌ها در نظر گرفتیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: از این واحدها تا پایان امسال 10 هزار واحد تکمیل و تحویل متقاضیان خواهد شد و ادامه روند تکمیل و واگذاری واحدها در سال آینده انجام خواهد شد.

حیدری به عمده گرفتاری‌ها و مشکلات احداث واحدها در شهرک شهید سلیمانی اشاره کرد و ادامه داد: مددجویان کمیته امداد و بهزیستی تاکنون ریالی آورده شخصی نداشتند در حالی که ساخت 2 هزار واحد از این مجموعه متعلق به این خانواده‌ها است.

وی ضرورت تکمیل آورده متقاضیان را یادآور شد و اضافه کرد: در این زمینه همچنان مشکلاتی را داریم و متقاضیان نمی‌توانند به صورت ماهانه و یا فصلی رقم اولیه را تأمین کنند.

حیدری با انتقاد از برخی بانک‌های عامل در عدم همکاری طرح نهضت ملی مسکن بیان کرد: برخی بانک‌ها با تأخیر تسهیلات را پرداخت می‌کنند و برخی دیگر رغبتی به این کار ندارند که امیدواریم با پیگیری‌های مسئولان کشوری هر چه سریعتر این موانع و مشکلات برطرف شود تا منابع مورد نیاز برای اجرای این طرح تأمین شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل یادآور شد: یکی از بانک‌های عامل اخیرا اعلام کرده که از سوی مدیران کشوری اجازه پرداخت تسهیلات به نهضت ملی وجود ندارد در حالی که رییس جمهور شهید بارها تاکید کردند که در کنار آورده افراد باید تسهیلات نیز به موقع پرداخت شود.

نظر شما