شناسهٔ خبر: 67323882 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

قالیباف در دیدار با مراجع عظام تقلید:

یکی از عوامل موثر در تقویت قدرت ملی افزایش مشارکت مردم است /انتخابات عرصه تعیین سرنوشت کشور است

«محمدباقر قالیباف» در ادامه برنامه های تبلیغاتی خود وارد شهر قم شد.

صاحب‌خبر -

«محمدباقر قالیباف» نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دقایقی قبل به منظور شرکت در برنامه‌های تبلیغاتی وارد شهر مقدس قم شد.

وی ساعت ۱۱ صبح امروز در مسجد امیرالمومنین علیه السلام واقع در خیابان دورشهر قم در جمع هواداران خود سخنرانی خواهد کرد.

دیدار با برخی از علما و مراجع تقلید از جمله برنامه‌های محمد باقر قالیباف در سفر به شهر مقدس قم است.

دیدار محمدباقر قالیباف با آیت‌الله شهرستانی

«محمدباقر قالیباف» با حجت الاسلام شهرستانی دیدار کرد

 «محمدباقر قالیباف» نامزد انتخابات ریاست جمهوری با حجت الاسلام شهرستانی دیدار کرد.

به گزارش مهر، «محمدباقر قالیباف» نامزد انتخابات ریاست جمهوری صبح یکشنبه به منظور شرکت در برنامه های تبلیغاتی خود به شهر قم سفر کرد.

این کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در نخستین برنامه خود به دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی نماینده آیت الله سیستانی در ایران رفت و با وی دیدار و گفت‌وگو کرد.

دیدار با برخی از علما، مراجع، اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه از دیگر برنامه های قالیباف به قم است.

احمد امیرآبادی فراهانی نماینده سابق قم در مجلس شورای اسلامی و رییس ستاد اقشار محمدباقر قالیباف نیز در این سفر وی را همراهی می کند.

دیدار محمدباقر قالیباف با آیت‌الله العظمی کریمی جهرمی

«محمدباقرقالیباف» با آیت الله کریمی جهرمی دیدار و گفت‌وگو کرد

«محمدباقرقالیباف» نامزد انتخابات ریاست جمهوری با آیت الله کریمی جهرمی از اساتید حوزه علمیه قم دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش مهر، «محمد باقر قالیباف» کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که برای برنامه‌های تبلیغاتی خود به شهر مقدس قم سفر کرده با آیت الله کریمی جهرمی از اساتید حوزه علمیه قم دیدار و گفت‌وگو کرد.

آیت الله کریمی جهرمی در این دیدار ضمن خوش آمدگویی به قالیباف، عرصه انتخابات را برای تعیین سرنوشت کشور مهم برشمرد و بر لزوم تلاش مسؤولان برای کاهش مشکلات جامعه به خصوص در زمینه‌های معیشتی و اقتصادی تاکید کرد.

«محمد باقر قالیباف» ساعت ۱۱ صبح امروز در مسجد امیرالمومنین علیه السلام واقع در خیابان دورشهر قم در جمع هواداران خود سخنرانی خواهد کرد.

قالیباف: یکی از عوامل موثر در تقویت قدرت ملی افزایش مشارکت مردم درامور است

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: یکی از عوامل موثر در تقویت قدرت ملی، افزایش میزان مشارکت مردم در امور است که این امر نقش بسزایی نیز در حل مسائل داخلی و خارجی دارد.

به گزارش مهر، محمدباقر قالیباف صبح یکشنبه در دیدار با آیت‌الله کریمی جهرمی با اشاره به در پیش بودن برگزاری انتخابات ریاست جمهوری گفت: یکی از عوامل مؤثر در تقویت قدرت ملی، میزان مشارکت مردم در امور است که این امر نقش بسزایی نیز در حل مسائل داخلی و خارجی دارد.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: انتخابات بستر مناسبی برای پیشبرد اهداف کشور و حل مشکلات بر اساس و مبنای قانون است.

وی افزود: مشارکت حداکثری در انتخابات پیش رو و انتخاب فردی کارآمد و شایسته می‌تواند کشور را در حل مشکلات یاری دهد.

قالیباف ادامه داد: کشور ما ظرفیت‌های بسیار خوبی برای حل مشکلات اقتصادی و عرصه‌های دیگر دارد که باید از این توانمندی‌ها و پتانسیل‌ها حداکثر بهره برداری را انجام داد.

دیدار محمدباقر قالیباف با آیت‌الله العظمی نوری همدانی

«محمد باقر قالیباف» با آیت الله نوری همدانی دیدار کرد

«محمدباقرقالیباف» نامزد انتخابات ریاست جمهوری با آیت الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش مهر، «محمد باقر قالیباف» کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که صبح روز یکشنبه به قم سفر کرده، با حضور در بیت آیت الله حسین نوری همدانی با این مرجع تقلید دیدار و گفت‌وگو کرد.

آیت الله نوری همدانی در این دیدار گفت: مردم به فرموده امیرالمومنین علی علیه السلام ستون جامعه هستند و همگان باید برای حل مشکلات این مردم که در دوران دفاع مقدس جان و مال خود را به میدان آوردند و عزیزترین های خود را فدای اسلام و کشور کردند تلاش کنند.

آیت الله نوری همدانی:رییس جمهور باید نسبت به نقشه های دشمنان و مقابله با آن توجه کند

مرجع تقلید شیعیان گفت: رییس جمهور باید نسبت به مسایل جهانی و نقشه های دشمنان و مقابله با آنان توجه لازم داشته باشد.

آیت الله حسین نوری همدانی ظهر یکشنبه در دیدار با محمد باقر قالیباف کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: یکی از مشکلات امروز کشور پایین بودن ارزش پول ملی است.

این مرجع تقلید شیعیان گفت: امروز مردم مشکلات معیشتی و اقتصادی دارند که باید برای حل آنان تلاش کرد.

وی با تاکید بر توجه ویژه به نقش مردم در جامعه اسلامی گفت: ملت بزرگ ایران در گذشته ایستادگی و فداکاری خود را نشان داده است و در آینده نیز همین مردم در برابر دشمن خواهند ایستاد و از کشور دفاع می‌کنند.

آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: خدمت به مردم بسیار مهم است و این تاکید در سیره ائمه معصومین علیهم‌السلام به خصوص در نهج البلاغه آمده است.

وی تاکید کرد: رئیس جمهور باید نسبت به مسائل جهانی و نقشه‌های دشمنان و مقابله با آنان توجه لازم داشته باشد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به سوابق محمد باقر قالیباف در دوران دفاع مقدس و عرصه‌های دیگر گفت: شما توانسته اید خدمتگزار خوبی برای مردم باشید و باید برای حل مشکلات کشور تلاش کنید.

وی ساعت ۱۱ صبح امروز در مسجد امیرالمومنین علیه السلام واقع در خیابان دورشهر قم در جمع هواداران خود سخنرانی خواهد کرد.

«محمد باقر قالیباف» پیش از این نیز با آیت الله کریمی جهرمی از اساتید حوزه علمیه قم دیدار و گفتگو کرد.

دیدار محمدباقر قالیباف با آیت‌الله العظمی جوادی آملی

«محمدباقر قالیباف» با آیت الله جوادی آملی دیدار کرد

«محمد باقر قالیباف» نامزد انتخابات ریاست جمهوری با آیت الله جوادی از مراجع عظام تقلید دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش مهر، «محمد باقر قالیباف» کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که صبح روز یکشنبه به قم سفر کرده، با حضور در بیت آیت الله عبدالله جوادی آملی با این مرجع تقلید دیدار و گفت‌وگو کرد.

محمدباقر قالیباف در این دیدار اقتصاد را اولویت اول امروز کشور برشمرد و گفت: برنامه توسعه پنجم ملاک عمل دولت آینده خواهد بود و ظرفیت های خوبی برای عملیاتی شدن این برنامه در کشور وجود دارد.

قالیباف: انتخابات عرصه تعیین سرنوشت کشور است

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه انتخابات عرصه تعیین سرنوشت کشور است، گفت: ملت باید با حضور گسترده در پای صندوق های رای با انتخابی صحیح آینده کشور را رقم بزنند.

به گزارش مهر، محمدباقر قالیباف بعدازظهر یکشنبه در دیدار با آیت الله سید محمد سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: یکی از روش‌های مطمئن و کم هزینه در نظام جمهوری اسلامی ایران در راستای ایجاد تحول عرصه انتخابات است.

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه انتخابات فرصت ارزشمندی برای کشور است افزود: مردم با حضور در پای صندوق‌های رأی رییس قوه مجریه که دارای اختیارات گسترده‌ای در عرصه‌های مختلف است را انتخاب می‌کنند و از این طریق می‌توانند نسبت به حل مشکلات کشور مشارکت کنند.

قالیباف با بیان اینکه انتخابات عرصه تعیین سرنوشت کشور است افزود: نعمت حضور در عرصه انتخابات و مشارکت در سرنوشت به برکت امام راحل و خون شهدا حاصل شده است و ملت باید با حضور گسترده در پای صندوق‌های رأی با انتخابی صحیح آینده کشور را رقم بزنند.

آیت الله جوادی آملی: مسوولین برای اداره آبرومند کشور تلاش کنند

قم- مرجع تقلید شیعیان گفت: مسوولین باید تمام تلاش خود را انجام دهند و به مردم خدمت کنند و این کشور را آبرومند اداره کنند.

به گزارش مهر، آیت‌الله عبدالله جوادی آملی ظهر یکشنبه در دیدار با آیت الله جوادی آملی بیان کرد: حدیث شریفی هست که می‌فرماید: برادر تو کسی است که راست بگوید و با تو صادق باشد حتی اگر شما را برنجاند، نه اینکه هر چه گفتی، بگوید درست می‌گویی!؛ «صَدیقُکَ مَنْ صَدَقَکَ لا مَنْ صَدَّقَک» این بسیار حدیث راهگشایی است.

وی افزود: کشور ما دارای سرمایه‌های عظیمی است، خون‌های پاک شهدا و برکات آن هست، دارای ذخایر فراوان خدادادی نیز هست، ما به چندین دریا وصل هستیم، بخش وسیعی جنگل و درخت داریم، بخش وسیعی زمین حاصلخیز داریم، باید با مدیریت صحیح و برنامه ریزی، از این منابع به درستی استفاده کنیم.

آیت‌الله جوادی آملی گفت: مولا امیرالمومنین علی علیه السلام می‌فرماید: «مَن وَجَدَ ماءً و تُرابا ثُمّ افتَقَرَ فَأبعَدَهُ اللّه» کشوری که آب دارد، خاک دارد، و نتواند خود را اداره کند، نیازمند به دیگران باشد خدا او را از رحمت دور کند! اینکه کشور ما با این همه سرمایه‌ها، گرانی داشته باشد و هر روز اختلاسی و نجومی از آن بیرون بیایید، قابل قبول نیست، باید برای اداره کشور، اول جلوی فسادها گرفته شود.

وی اظهار داشت: ما مردم ایران مردم بزرگ و بزرگ زاده‌ایم، ما نه یعنی حوزویان و دانشگاهیان، ما یعنی مردم ایران! ما هم تاریخ داریم هم جغرافیا داریم، هر جایی از ایران را بشکافید، یک اثر باستانی هست، ما هزارها سال آثار علمی داریم، دانشمندان و عالمان بزرگی در این کشور داریم که دارای آثار فراوان علمی نیز هستند، مردم ایران، مردمی با فرهنگ و بزرگ اند، این مردم را باید با فهم و مِهر اداره کرد.

آیت الله جوادی آملی با بیان یک ذکر خاطره از اول انقلاب گفت: در ابتدای انقلاب که از سمیناری در خارج از کشور بر می‌گشتیم، تا هواپیما وارد حریم ایران شد، تمام زنان و دختران، چه مسلمان، چه کلیمی، چه مسیحی و چه کمونیست، پس از تذکر خلبان هواپیما، به احترام جمهوری اسلامی ایران حجاب خود را حفظ کردند! مردم ما مردمی با وفا هستند، اگر ببینند که مشکلات کشور حل شده، اختلاسی نیست، نجومی نیست، ریاکاری نیست، مسؤولین با فساد در کشور مبارزه می‌کنند، آنها نیز به قانون احترام می‌گذارند، یعنی با فشار نمی‌توان مردم را اداره کرد، با مردم ایران باید با فهم، با درایت، با ادب و با فرهنگ برخورد کرد.

وی عنوان کرد: ما نگران نیستیم چرا که خداوند می‌فرماید من از دین و نظام خودم محافظت خواهم کرد، ﴿وَإِنْ تَتَوَلَّوْا یَسْتَبْدِلْ قَوْماً غَیْرَکُمْ﴾؛ اگر شما از دین حق رویگردانید و به هنگام خطر به یاری دین نشتابید، خدا دیگران را به جای شما خواهد نشاند و حفظ آن را به دست دیگری خواهم سپرد؛ از خدا بخواهیم حال که می‌خواهد دین خود را حفظ کند چرا به دست ما نباشد و این ممکن نیست مگر اینکه پاسداشت خون شهدا باشیم، شهدای گمنامی که پلاک خود را کندند و دور انداختند، شهدایی که در دفاع از مرزهای وطن، در کوه‌های سرد کردستان ماندند و یخ زدند، کشور را این خون‌های پاک شهدا حفظ کرده است، مسؤولین که کوچک‌ترین شاگرد این مکتب هستند باید تمام تلاش خود را انجام دهند و به مردم خدمت کنند و این کشو را را آبرومند اداره کنند.

نظر شما