شناسهٔ خبر: 67323858 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

زنده گیری ۳ حلقه مار در نیشابور با تلاش آتش نشانان

آتش نشانان نیشابوری ۳ حلقه مار را در نزدیکی استخر پرورش ماهی تزئینی در روستای شمس آباد نیشابور، زنده گیری و در دامان طبیعت رها کردند.

صاحب‌خبر -
زنده گیری ۳ حلقه مار در نیشابور با تلاش آتش نشانان
 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نیشابور گفت: با اعلام گیر افتادن ۳ حلقه مار در داخل تور ماهیگیری یک استخر پرورش ماهیان تزئینی واقع در روستای شمس آباد به سامانه ۱۲۵، بلافاصله یک تیم از آتش نشانان ایستگاه شهید صدیقی به محل اعزام شد و ضمن زنده گیری مارها، آنها را در طبیعت رها کرد.
 
ابوالفضل اسدی با اشاره به اینکه در مواجهه با مارها، رعایت برخی نکات ایمنی وجود دارد، افزود: با گرم شدن هوا امکان مشاهده مار‌ها در مناطق حومه شهر و نزدیک باغ‌های قدیمی وجود دارد که باید احتیاط کرد.
 
وی تصریح کرد: مار‌ها حیواناتی بسیار آسیب پذیر هستند و در هنگام مواجهه با آنها به هیچ عنوان نباید واکنش تهاجمی از خود نشان داد.
 
اسدی ادامه داد: اگر در خانه و یا محل کار خود ماری مشاهده کردید از آسیب زدن به حیوان پرهیز کنید و با شماره ۱۲۵ تماس بگیرید و تا رسیدن آتش نشانان مراقب باشید که حیوان تغییر مکان ندهد و یا اگر جابجا شد، بتوانید جایی را که رفته به آتش نشانان نشان دهید.
 
وی با اشاره به اینکه مار‌ها در حالت عادی به انسان حمله نمی‌کنند مگر اینکه آنها را بترسانید و یا به آنها آسیب برسانید، افزود: اگر برای کار و یا گردش و تفریح به خارج از شهر می‌روید، به خاطر داشته باشید که گرمای موتور خودرو شما عامل جذب مار به داخل خودرو می‌باشد، بنابراین از توقف در جا‌هایی که پوشش علفی متراکم و بلند دارد، خودداری کنید.

نظر شما