شناسهٔ خبر: 67323718 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۴۰ کیلومتر از محور قدیم سنندج _ مریوان بهسازی می‌شود

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: امسال ۴۰ کیلومتر از طول محور قدیم سنندج_ مریوان با اعتبار ۸۲ میلیارد تومان بهسازی می‌شود.

صاحب‌خبر -

فرزاد حسنی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان به تشریح اقدامات در حال انجام برای بهسازی محور قدیم سنندج_ مریوان (سروآباد_ مریوان) پرداخت و اظهار کرد: محور قدیم سنندج _ مریوان با مشخصات فنی راه فرعی، به واسطه قرار گیری در مسیر مرز باشماق کاربرد ترانزیتی پیدا کرده و تردد وسایط نقلیه سنگین باعث کاهش کیفیت آن می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان با بیان اینکه به صورت میانگین روزانه بیش از ۱۲ هزار تردد در این محور ثبت می‌شود، بیان کرد: ۱۶ درصد از میزان تردد‌ها را وسایط نقلیه سنگین به خود اختصاص می‌دهند و این اداره کل هرساله کار روکش و بهسازی این محور را در دستور کار قرار دارد.

وی، کل طول این محور را ۱۴۳ کیلومتر خواند و افزود: ۱۰۰ کیلومتر از این مسیر در محدوده خرابی قرار دارد که ۴۲ درصد آن خرابی شدید و ۳۱ درصد خرابی متوسط است.

حسنی به برنامه‌های پیش رو برای بهسازی محور اشاره کرد و گفت: امسال در پنج قطعه کار بهسازی و روکش این محور به طول ۴۰ کیلومتر انجام می‌شود.

وی میزان هزینه اختصاص یافته برای بهسازی این محور را ۸۲ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: تلاش می‌شود این پروژه به صورت کامل در فصل عمرانی امسال به اتمام برسد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان یادآور شد: در سال گذشته بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان برای روکش و لکه گیری این مسیر هزینه شد.

نظر شما