شناسهٔ خبر: 67323655 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تحقق کامل مصوبه سفر شهید جمهور در حوزه گازرسانی به محرومان در خراسان شمالی

سید پوریا مسلمی

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی از تحقق کامل مصوبه سفر شهید جمهور در حوزه گازرسانی به محرومان در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

سید محمود هاشمی در نشست خبری که سوم تیرماه برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مصوبات سفر ریاست جمهوری شهید آیت الله رئیسی به استان، گازرسانی رایگان به منازل محرومان تحت پوشش نهادهای حمایتی بود که به صورت کامل انجام شد.

وی با بیان اینکه در مصوبات سفر، ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای این اقدام مصوب شده بود، ادامه داد: در این راستا قرار شد که هزینه لوله‌کشی گاز منازل مددجویان کمیته امداد و بهزیستی استان به صورت رایگان انجام شود که با پیگیری‌های انجام شده به ۱۳.۲ میلیارد تومان افزایش یافت.

هاشمی تاکید کرد: این مصوبه سبب شد لوله کشی گاز منزل ۵۰۰ مددجوی تحت پوشش بهزیستی با هزینه ۵.۱ میلیارد تومان و همچنین ۷۸۶ خانواده تحت پوشش کمیته امداد با هزینه ۸.۱ میلیارد تومان به صورت رایگان انجام شود.

وی به اقدامات انجام شده شرکت گاز استان در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: به رغم اینکه سال‌های بسیاری از تاسیس استان می‌گذرد اما همچنان کمبودهایی در توسعه شبکه وجود داشت و طی این مدت هشت درصد به طول شبکه و ۱۴ درصد به تعداد روستاهای گازدار استان افزوده شد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی اظهار کرد: در دولت سیزدهم ۱۰۵ روستای جدید گازدار شد و روستاهای دارای کد آبادی بدون گاز استان پایان رسید.

وی ادامه داد: در حال حاضر گازرسانی به ۸۶۲ روستای استان انجام شده و جشن پایان گازرسانی به تمام روستاهای دارای کد آبادی استان برگزار شد تا همه این روستاها در استان از نعمت گاز برخوردار باشند.

به گفته هاشمی، در سفر ریاست جمهوری به استان بخشی از اعتبار اجرای ۱۷ پروژه نظیر رفع نقاط حادثه خیز، مقاوم سازی شبکه‌های فرسوده برق، تکمیل واحدهای مسکونی نهضت ملی، خوابگاه دانشجویی، تجهیز آزمایشگاه خرید اتوبوس انتقال خون و... به میزان ۱۹۸ میلیارد تومان برعهده وزارت نفت قرار گرفت تا از محل مسئولیت‌های اجتماعی به اتمام آن‌ها کمک شود.

انتهای پیام

نظر شما