شناسهٔ خبر: 67323568 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

وزیر راه و شهرسازی:

۵۶۰ هزار واحد مسکن ملی تحویل متقاضیان شد

وزیر راه و شهرسازی گفت: ۵۶۰ هزار واحد در اجرای طرح نهضت ملی مسکن سراسر کشور از مجموع ۲ میلیون و ۶۵۳ هزار واحد در حال احداث تقدیم مردم شده است.

صاحب‌خبر -

مهرداد بذرپاش روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در لرستان اظهار کرد: یکی از طرح ها و اقدامات خوب دولت سیزدهم و رییس جمهور شهید نهضت ملی مسکن بود که با شتاب خوبی در سراسر کشور در حال انجام است.

وی با اشاره به تامین زمین این طرح افزود: تامین زمین شهری و روستایی در سراسر کشور از ۱۰۰ هزار هکتار عبور کرد و این یک رکورد تاریخی در بخش مسکن پس از انقلاب اسلامی است.

بذرپاش در خصوص استان لرستان تصریح کرد: ۲ هزار هکتار زمین در لرستان تامین شده اما نیاز استان سه هزار هکتار است و مابقی نیز به سرعت تامین می شود.

وی با اشاره به افتتاح سه هزار و ۱۹۱ واحد مسکن در بخش های شهری و روستایی در لرستان ادامه داد: هم زمان عملیات اجرایی ۱۰ هزار و ۳۴۸ واحد نهضت ملی مسکن و واگذاری یک هزار قطعه زمین در این استان آغاز می شود.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: در بخش روستایی نیز از ۵۵۰ هزار واحد مسکونی آغاز شده حدود ۳۰۰ هزار واحد تحویل مردم شده و هدف گذاری در این دولت تحویل یک میلیون قطعه زمین روستایی تا پایان امسال بود که تاکنون ۶۰۰ هزار قطعه تامین و ۱۰۰ هزار قطعه از این مجموع به متقاضیان روستاها تحویل شده است.

بذرپاش عنوان کرد: تامین زمین برای مردم، اتمام واحدهای آغاز شده و تحویل واحدها یکی از برنامه های دولت بعدی باید باشد تا متقاضیان این طرح هرچه سریعتر صاحب مسکن شوند.

وی در خصوص طرح مسکن مهر گفت: از ۲۴۰ هزار مسکن رسیده به این دولت بیش از ۱۳۸ هزار مسکن به اتمام رسیده و بخش زیادی از مابقی نیز تا پایان امسال تحویل خواهد شد.

نظر شما