شناسهٔ خبر: 67323544 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: هنرآنلاین | لینک خبر

حضور فیلم کوتاه «ابراهیم» در جشنواره‌های بین‌المللی

فیلم کوتاه «ابراهیم» به کارگردانی الناز قادرپور و رضا گمینی پس از اولین نمایش جهانی خود در بخش مسابقه شصت و چهارمین دوره جشنواره کراکوف، در بیست و ششمین دوره جشنواره فیلم مکال پرو (Mecal Pro) شرکت خواهد کرد. پخش این فیلم توسط کمپانی لایتس‌آن ایتالیا انجام می‌شود

صاحب‌خبر -

به گزارش هنرآنلاین، جشنواره مکال پرو، جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه و انیمیشن بارسلون، بیست و ششمین دوره خود را امسال برگزار می‌کند. این جشنواره با دریافت بیش از 5000 فیلم کوتاه در سال، به یکی از مهم‌ترین جشنواره‌ها در نوع خود در اسپانیا تبدیل شده است. مکال پرو به لطف کمک‌های بین‌المللی منظم، از کیفیت بالایی برخوردار است و به ترویج نمایشگاه و خلاقیت‌های سمعی و بصری در قالب کوتاه متعهد است.

این جشنواره نه تنها جذب مخاطب، بلکه ملاقات سازندگان و توزیع‌کنندگان از طریق فعالیت‌های مختلف و برگزاری رویدادها و اهدای جوایز ویژه به سازندگان جوان، به پرورش استعدادهای نوظهور می‌پردازد.

مکال پرو همچنین به عنوان یک شبکه تبلیغاتی فیلم کوتاه فعالیت می‌کند و نمایش‌هایی را در سطح ملی و بین‌المللی برگزار می‌کند و با جشنواره‌ها، سفارت‌ها و مؤسسات دیگر در سراسر جهان همکاری می‌کند. این جشنواره دارای تاییدیه جوایز گویا بوده و برندگان آن به جشنواره گویا راه می‌یابند.

در خلاصه داستان «ابراهیم» آمده است: «یک پسر نوجوان به نام ابراهیم در غاری در نزدیکی یک روستای کوچک به قتل رسیده و سوزانده شده است. پلیس به دنبال پدر او است که در یک مسجد کوچک دعا می‌خواند.»

عوامل فیلم کوتاه ابراهیم: نویسنده و کارگردان: الناز قادرپور، رضا گمینی، تهیه‌کننده: علی عسگری، پویان صدقی، تهیه‌کننده مشترک: حمید لدنی، بازیگران: حمید پورآذری، سجاد افشاریان، هادی شیخ‌الاسلامی، صفورا خوش‌طینت و هستی مروجی، مدیر فیلمبرداری: آرمان فیاض، تدوین: الناز قادرپور، مجری طرح: فرید ابراهیمی، صدابردار و طراح صدا: سامان شهامت، برنامه‌ریز و دستیار اول کارگردان: میثم پورجعفری، طراح صحنه: امیرحسین دوانی، طراح لباس: مهرنوش بیانی، طراح گریم: رضا عربی، آهنگساز: پیام آزادی، مدیر تولید: محمد عسگری، دستیار اول فیلمبردار و نورپرداز: سعید خراسانی، عکاس و هلی شات: فرزاد جعفریان، اصلاح رنگ و نور: فربد جلالی، جلوه‌های ویژه رایانه‌ای: کیوان محسنی، پشتیبانی تجهیزات فیلمبردار: آی‌زوم (izoom)، اپراتور دوربین: حمیدرضا حسن‌پور، اجرای نور: مهدی صادقی، دستیار صدابرداری: حسین داغلانی، دستیاران صحنه: میلاد کیانی، رهی قاسملو، دستیار گریم: فاطیما جعفری، دستیار کارگردان: مهران قریشی، زیرنویس: رضا تاریوردی، طراح پوستر: محمد موحدنیا

 

نظر شما