شناسهٔ خبر: 67323473 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نگرانی تل‌آویو از فروپاشی سامانه گنبد آهنین در صورت جنگ تمام عیار با لبنان

تهران- ایرنا- مقامات رژیم صهیونیستی به شدت نگران این هستند که سامانه گنبد آهنین این رژیم در صورت شروع جنگ تمام عیار در جبهه لبنان نتواند در برابر حملات حزب الله دوام آورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از رای الیوم، در سایه موفقیت های حزب الله در سرنگونی پهپادهای پیشرفته رژیم صهیونیستی بر فراز لبنان که برای جاسوسی استفاده می شود و اعتراف تل آویو به ناکامی در مقابله با پهپادهای شناسایی و اطلاعاتی و نیز هجومی و انتحاری مقاومت اسلامی لبنان؛ معضل رژیم صهیونیستی تشدید می شود. علاوه بر آن، جنگ فرسایشی حزب الله علیه رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر۲۰۲۳ روز به روز ثابت می‌کند که بازدارندگی این رژیم از بین رفته است.

بر اساس این گزارش، یک منبع نظامی صهیونیست به روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» گفت: حزب الله روزانه پهپادهایی را روانه شمال(سرزمین های اشغالی) می‌کند. حزب الله موشک‌های دقیقی به کار می‌برد که همه سامانه های اسرائیل را پشت سر می‌گذارد و با دقت به اهداف خود اصابت می‌کند. چند هفته قبل پهپاد حزب الله یکی از بالن های استراتژی اسرائیل را هدف قرار داد.

منابع عالی رتبه در واشنگتن و تل آویو نیز در این باره اعلام کردند که مقامات دولت آمریکا بسیار نگران هستند از اینکه سامانه گنبد آهنین در صورت بروز جنگ تمام عیار با حزب الله نتواند کاری انجام دهد.

یک مسئول ارشد آمریکایی نیز به سی ان ان گفت: برآورد ما این است که در صورت جنگ گسترده با حزب الله، برخی سامانه ها درهم خواهند شکست.

به گزارش رای الیوم، سه مسئول آمریکایی نیز به سی ان ان اعلام کردند که همتایان صهیونیست آنها نگران این موضوع هستند و از همین رو برخی سامانه های مستقر در اطراف نوار غزه را به شمال به منظور آمادگی برای حمله قریب الوقوع به حزب الله منتقل کرده اند.

منابع عالی رتبه در تل آویو نیز اعلام کردند که که مقامات صهیونیست به آمریکا گفته اند که سامانه های گنبد آهنین در برابر به کارگیری گسترده حزب الله از سلاح دقیق و هدایت شونده، احتمالا توان مقابله نخواهد داشت و از هم فرو می پاشد.

به گزارش ایرنا، منابع خبری سه‌شنبه گذشته از ورود یک فروند پهپاد حزب‌الله لبنان به شمال فلسطین اشغالی و تصویربرداری موفقیت آمیز آن از پایگاه‌های حیاتی در بندر «حیفا» خبر دادند.

بر پایه این گزارش، این پهپاد پس از ثبت موفقیت‌آمیز تصاویر مهم به خاک لبنان بازگشته و این تصاویر را در اختیار رزمندگان مقاومت قرار داده است.

این عملیات شناسایی، زلزله ای را میان نهادهای نظامی، اطلاعاتی، سیاسی رژیم صهیونیستی و شهرک نشین های مهاجر ساکن سرزمین های اشغالی ایجاد کرده است.

در پی این عملیات، تحلیلگران صهیونیست نیز اذعان کردند که مقاومت لبنان دارای ابزار و امکانات غافلگیرکننده‌ای است و این عملیات نشان از اقتدار پهپاد «هدهد» حزب الله دارد.

این تحلیلگران اعلام کردند: آنچه حزب الله درباره حیفا منتشر کرد؛ در راستای تداوم نبرد بازدارندگی آن علیه اسرائیل و اشاره آشکاری است به آنچه در مرحله آتی در صورتی که جنگ در جبهه شمالی ادامه یابد، رخ خواهد داد.

منابع عالی رتبه رژیم صهیونیستی نیز اذعان کردند: حزب الله پهپادهایی در اختیار دارد که دارای توان جمع آوری اطلاعات از اسرائیل است و آژیر خطری که هفته گذشته در خلیج حیفا به صدا درآمد، نتیجه پرواز پهپادی بود که ماموریت آن نه حمله، بلکه تصویربرداری بود.

نظر شما