شناسهٔ خبر: 67323408 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

طرح تاکتیکی گروه‌های فلسطینی برای مدیریت مذاکرات آتش‌بس پایدار در غزه

زینب غلامی

محافل گروه‌های فلسطینی درحال راستی‌آزمایی برخی طرح‌های تاکتیکی برای تعامل با تبلیغات سیاسی آمریکا تحت عنوان مذاکره درباره وضعیت نهایی غزه هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، گروه‌های فلسطینی در حال آزمایش آماده‌سازی برخی طرح‌های تاکتیکی برای مقابله با کمپین سیاسی آمریکا تحت عنوان مذاکره درباره وضعیت نهایی در نوار غزه، در صورت بروز هرگونه نیازی به این مسأله بعد از توقف درگیری و آغاز روند مذاکره برای آتش‌بس پایدار هستند.

طبق گزارش روزنامه رأی الیوم، به نظر می‌رسد که دولت آمریکا سناریویی را در اختیار چندین طرف از جمله تشکیلات خودگردان فلسطین قرار داده است که در مورد مذاکرات بدون محدودیت زمانی مربوط به وضعیت نهایی نوار غزه صحبت می‌کند.

از این رو، جناح‌های مقاومت، به ویژه در بیروت، گزینه‌های خود را در این راستا بررسی می‌کنند.

یکی از پیشنهادهای مهمی که اکنون روی میز گروه‌های مقاومت گذاشته شده، طرحی است که درباره تشکیل هیئتی به نمایندگی از همه گروه‌ها و نه تنها جنبش حماس صحبت می‌کند.

پاسخ جنبش حماس به این پیشنهاد و تعامل آن با آن مشخص نیست، اما به گفته منابع فلسطینی وابسته به گروه‌های مقاومت، این پیشنهاد شامل تشکیل هیئتی به نمایندگی از فراکسیون‌های سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) است که به شکل خاص مرجعی برای هر وضعیت مذاکره در مراحل بعدی باشد؛ موضوعی که منجر به سرسختی جبهه مقاومت در این زمینه می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما