شناسهٔ خبر: 67323368 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان عنوان کرد

تولید گیاهان دارویی، ثروت ساز است

طاهره رفعتی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان، از تولید ۹۵۹۰ تن انواع گیاهان دارویی در استان گیلان طی سال گذشته خبر داد و گفت: در تولید گیاه گل گاوزبان رتبه نخست را داریم و تولید گیاهان دارویی جزء اولویت‌های سرمایه‌گذاری محصولی در استان بوده و ثروت‌ساز است.

صاحب‌خبر -

صالح محمدی در گفت وگو با ایسنا، از تولید ۹۵۹۰ تن انواع گیاهان دارویی در استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: ۱۷۶۱ هکتار سطح زیر کشت گیاهان دارویی داریم.

وی با بیان اینکه افزایش تولید گیاهان دارویی در استان گیلان با برنامه‌های ترویجی و توسعه‌ای سازمان جهاد کشاورزی و حمایت از تولیدکنندگان، شرکت‌های دانش بنیان و تشکل‌ها در دستور کار قرار دارد، افزود: تولید گیاهان دارویی جزء اولویت‌های سرمایه‌گذاری محصولی در استان بوده و ثروت ساز است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان آب و هوا و اقلیم استان را مناسب و مساعد برای تولید انواع گیاهان دارویی دانست و گفت: این فرصت سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی گیلان در قالب جهش تولید در دیمزارها و سایر روش‌های تولید ‌این گیاهان در محیط های کنترل شده و مزرعه مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

محمدی تولید گیاهان دارویی در ابتدای دولت سیزدهم را ۲۰۰۰ تن دانست و خاطرنشان کرد: با هدف‌گذاری و شناسایی مناطق مستعد و مهیا و آموزش و ترویج به متقاضیان به افزایش پیدا کرده است و در حال حاضر رتبه اول تولید گل گاوزبان را داریم.

انتهای پیام

نظر شما