شناسهٔ خبر: 67323296 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲ هزار میلیارد ریال بدهی بانکی در گلستان به بیت‌المال برگشت

گرگان- ایرنا- رییس‌کل دادگستری گلستان با اشاره به راه‌اندازی کمیته وصول مطالبات بانکی از اول مهر ماه ۱۴۰۱ گفت: در این مدت افزون بر ۲ هزار و ۴۰ میلیارد ریال از معوقات بانکی گلستانی‌ها وصول شده و به چرخه بیت‌المال برگشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حیدر آسیابی روز یکشنبه در نشست خبری به عملکرد دادگستری گلستان در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و افزود: پارسال در مجموع ۵۵۷ هزار فقره پرونده وارد دادگستری استان شد که از این تعداد ۴۰۷ هزار و ۶۹۰ فقره پرونده وارد مراجع قضایی و ۱۴۹ هزار و ۵۳۶ فقره پرونده نیز وارد شوراهای حل اختلاف استان شد.

رییس‌کل دادگستری گلستان متذکر شد: با وجود افزایش ورودی پرونده‌های قضایی، پارسال ۴۰۸ هزار و ۴۲۵ فقره پرونده مختومه شد.

به گفته آسیابی؛ پارسال با تلاش صلح‌یاران و اعضای شورای حل اختلاف و زندان، ۱۲ محکوم قصاص از چوبه دار نجات یافتند.

وی به حمایت از شعار سال و واحدهای تولیدی اشاره کرد و گفت: پارسال ۵۸۲ درخواست از طرف صاحبان واحدهای تولیدی به دادگستری گلستان ارسال شد که مشکل ۳۴۱ واحد تولیدی رفع شده و بقیه پرونده‌ها نیز در دست پیگیری است.

۲ هزار میلیارد ریال بدهی بانکی در گلستان به بیت‌المال برگشت

رییس‌کل دادگستری گلستان افزود: پارسال ۶۸ واحد تولیدی تعطیل گلستان به چرخه تولید برگشت و ۷۶۴ فرصت شغلی احیا گردید . همچنین با احیای ۴۲ واحد تولیدی در آستانه ورشکستگی هم هزار و ۱۱ فرصت شغلی حفظ شد.

وی اضافه کرد: در کنار این اقدامات، حمایت‌های ویژه‌ای از واحدهای صنعتی برای تامین خدمات آب، برق و گاز انجام شد. در سه سال گذشته ۳۲۲ سند تک‌برگ برای واحدهای تولیدی استان صادر و تحویل شهرک‌های صنعتی استان گردید.

رییس‌کل دادگستری گلستان به اقدامات دادگستری در برخورد با جرایم شاخص اشاره کرد و توضیح داد: پارسال در نتیجه اقدامات دستگاه قضایی، وقوع سرقت در استان گلستان ۱۸ درصد کاهش یافت و وقوع تلفات نیز با کاهش همراه بود.

وی به عملکرد شورای حفظ حقوق بیت‌المال گلستان اشاره کرد و یادآور شد: پارسال ۸۰ هکتار جنگل، ۴۹۸ هکتار مرتع و ۲۳ هکتار از سواحل گلستان خلع ید شد. همچنین پارسال ۴۸۰ فقره اجرای تبصره ۲ قانون حفظ اراضی باغی انجام شد و اجرای حکم قطعی به مساحت ۱۰ هکتار در دستور کار قرار گرفت.

آسیابی با بیان اینکه ۵۵۳ حلقه چاه غیرمجاز در گلستان شناسایی شده که از این تعداد ۴۵۰ حلقه چاه مسدود شده است، تصریح کرد: پارسال در مجموع ۶ هزار و ۳۲۵ فقره مجازات جایگزین حبس از دادگستری گلستان صادر شده که جزای نقدی، دوره مراقبت، اعزام خدمات عمومی رایگان و حبس تحت عنوان سامانه‌های الکترونیکی بوده است.

رییس کل دادگستری گلستان با بیان اینکه سال ۱۴۰۲ سال به ثمر نشستن مجموع اقدامات قضایی بود، خاطرنشان کرد: پتروشیمی گلستان بیش از ۱۶ سال راکد مانده بود و پیگیری آن در دور اول سفر رییس قوه قضاییه به گلستان با تفویض اختیارات ویژه در دستور کار قرار گرفت و هیات مدیره سابق که اهلیت فنی و مالی لازم برای به ثمر رساندن پتروشیمی را نداشت توسط دادگستری گلستان خلع شدند و هلدینگ جدید برای این پروژه انتخاب شد.

وی جزیره آشوراده را یک فرصت اقتصادی برای استان گلستان دانست و گفت: اجرای طرح گردشگری و طبیعت‌گردی آشوراده بیش از ۲ دهه معطل مانده بود و به سبب ملی شدن اراضی آشوراده، اجرای آن امکان‌پذیر نبود که پس از طرح دعوای حقوقی، فرایند رسیدگی به پرونده در مدت بسیار کوتاه یک ماهه پیگیری شد که یک رکورد محسوب می‌شود.

نظر شما