شناسهٔ خبر: 67323286 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

یورو ۲۰۲۴|مرحله گروهی؛

رونالدو با پرتغال به دنبال دومین قهرمانی در یورو

پرتغالی‌ها که تاکنون مهم‌ترین دستاورد خود را در یورو ۲۰۱۶ کسب کرده‌اند و در فینالی دراماتیک مقابل فرانسه به پیروزی رسیدند، اکنون با مربی جدید و تیمی بهتر به دنبال دومین جام یوروی خود هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، روبرتو مارتینز سرمربی پیشین بلژیک پس از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از این تیم کناره‌گیری کرد و به کادر فنی پرتغال پیوست. این مربی ۴۹ ساله با لشکری از ستارگان از جمله برونو فرناندز، رافائل لیائو، ژائو فلیکس، دیوگو جوتا، برناردو سیلوا، په په، روبن دیاز و کریستیانو رونالدو پا به این تورنمنت گذاشت و انتظار قهرمانی از وی بسیار بالاست.

پرتغال جام ملی ندارد

پرتغالی‌ها که تاکنون مهم‌ترین دستاورد خود را در یورو ۲۰۱۶ کسب کرده‌اند و در فینالی دراماتیک مقابل فرانسه به پیروزی رسیدند، اکنون با مربی جدید و تیمی بهتر به دنبال دومین جام یوروی خود هستند. این تیم رنکینگ ششم فیفا و چهارم یوفا را دارد و جزو بهترین تیم‌های فوتبال جهان قرار دارد.

«سپرها» لقب تیم ملی فوتبال پرتغال

«تیم منتخب سپرها» لقب تیم ملی پرتغال است که به دلیل وجود سپر در پرچم این کشور هواداران این تیم چنین لقبی را به پرتغالی‌ها نسبت دادند، همچنین برای این کشور از واژه لوسا نیز استفاده می‌کنند تا یادآور نام مردمی باشند که کشور پرتغال را به وجود آوردند. «برزیلِ اروپا» هم دیگر لقب تیم ملی پرتغال است.

اسطوره‌های فوتبال پرتغال

همه ما کریستیانو رونالدو را به‌خوبی می‌شناسیم؛ کسی که نخستین جام مهم اروپایی پرتغال را کسب کرد و با عبور از رکورد گل زده علی دایی در رده ملی به بهترین گل‌زن این ادوار تبدیل شد، اما اسطوره دیگر پرتغالی‌ها کسی نیست جز اوزه بیو، بازیکنی که توانست در جام جهانی ۱۹۹۶ انگلیس در دیدار رده‌بندی مقابل شوروی سابق این تیم را شکست دهد و پرتغال را به مقام سومی جام جهانی برساند همچنین اوزه بیو در آن جام با ۹ گل زده آقای گل شد.

نظر شما