شناسهٔ خبر: 67323281 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

استاندار اصفهان:

ابعاد شخصیتی شهید رئیسی قابلیت الگوشدن را دارد

استاندار اصفهان گفت: تمام ابعاد شخصیتی شهید آیت‌الله رئیسی در سلوک حکمرانی قابلیت تبدیل شدن به الگو را دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدرضا مرتضوی امروز _یکشنبه سوم تیر_ در نشست با جمعی از اقشار استان اصفهان با موضوع تبیین بعضی اقدامات و خدمات راهبردی رئیس جمهور شهید در استان ضمن عرض تبریک دهه ولایت و امامت اظهار کرد: آیت‌الله رئیسی یک شخصیت متمایز و متفاوت داشت و تمام صفات، خصوصیات و فضائل فردی رفتار او، بسیار درس‌آموز و اخلاق‌گرا بود.

وی افزود: تمام ابعاد شخصیتی شهید آیت‌الله رئیسی در سلوک حکمرانی قابلیت تبدیل شدن به الگو را دارد.

استاندار اصفهان تاکید کرد: اگر بعضی مواضع شهید رئیسی در دوران مختلف مسئولیت را مرور کنیم، متوجه می‌شویم که تراز مدیریتی هر کدام از جایگاه‌ها را در دوران مسئولیت خود ارتقا داده است.

مرتضوی گفت: شهید آیت‌الله رئیسی به‌درستی نسبت به وظایف خود در امور حکومتی آگاه بود و این موجب می‌شود که هرکسی نتواند مدعی قرار گرفتن در این جایگاه شود.

وی ادامه داد: معرفی فضائل اخلاقی و شخصیتی شهید رئیسی یکی از نکاتی که وظیفه داریم نسبت به آن توجه داشته باشیم.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: ورود به مسائل حل نشده استان یکی از انتظاراتی بود که شهید رئیسی از مدیران استانی داشت، همچنین او عقیده داشت که نباید استخوان در زخم بماند.

مرتضوی گفت: یکی از مسائلی که استان اصفهان را دچار مشکل کرده بود، موضوعات خشکسالی و فرونشست بود و گلایه‌های بسیاری را به‌وجود آورده بود.

وی با بیان اینکه نظرات متفاوت و زیادی در زمینه فرونشست وجود داشت، افزود: در قرارگاه آب قرار شد از محضر تمام صاحب نظران استفاده شود و در نهایت پس از جلسات متعدد به پنج راهبرد اساسی و ۲۵ عنوان رسیدیم.

استاندار اصفهان تاکید کرد: تامین آب‌های جدید یکی از فصل‌های این پنج راهبرد بود.

مرتضوی گفت: جلسات بسیاری برای بررسی هر کدام از این عنوان‌ها برگزار شد و در نهایت ورود و جمع‌بندی رئیس جمهور شهید موجب دستیابی به نتیجه شد.

وی با بیان اینکه ۳۵ اسلاید در جمع متخصصان ارائه و پس از آن نقدهای زیادی مطرح شد، ادامه داد: در موضوع خطوط انتقال، اصول پدافند غیرعامل رعایت نشده بود که در نتیجه مطرح شد و مورد رسیدگی قرار گرفت.

استاندار اصفهان با بیان اینکه قرار شد تا خط مستقلی را از مسیر دریا مطالعه کنیم، تاکید کرد: در نتیجه قرار شد تا مقطع دوم پروژه انتقال آب را با سرعت پیش ببریم و در حال حاضر در مرحله اجرایی دارد، همچنین شاهد ۳۰ تا ۴۰ درصد پیشرفت در این پروژه هستیم.

مرتضوی گفت: هیچکدام از دولت‌های قبل از دولت شهید رئیسی، جرعت تصمیم‌گیری برای انتقال آب از دریای عمان به اصفهان را نداشت.

وی اضافه کرد: آیت‌الله رئیسی مرد روزهای سخت بود و جسارت و جرعت تصمیم‌گیری‌های سنگین و بزرگ را داشت.

استاندار اصفهان تصریح کرد: هدف‌گیری کرده بودیم که بتوانیم پس از سه تا چهار سال در راستای کاهش مشکلات فرونشست استان، شاهد جریان دائمی آب در زاینده‌رود باشیم.

مرتضوی گفت: فرونشست، چالش اساسی استان است، از این‌رو آب باید تقویت شود و به زاینده‌رود باز گردد.

وی افزود: شهید رئیسی اوقات فراغت نداشت و او اوقات فراغت خود را به یاد نمی‌آورد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه نباید از سلوک این شخصیت بزرگ عبور کرد، تاکید کرد: شهید آیت‌الله رئیسی مدیران استانی را موظف به برنامه‌ریزی می‌کرد.

مرتضوی با بیان اینکه رویکرد مجاهدانه آیت الله رئیسی تنها در شخصیت او خلاصه نشده بود، گفت: ذهن جبار آیت‌الله رئیسی مزرها را در هر مسئولیت و جایگاهی درنوردید، همچنین شهید آیت‌الله رئیسی مرزها را بازگشایی کرد.

وی با اشاره به سخن آیت‌الله رئیسی (قلب انسان‌ها ماموریت آن‌ها را تعیین می‌کند)، ادامه داد: صفات و فضایل آیت‌الله رئیسی در جلسات و نشست‌ها باید بازگو شود.

نظر شما